Tisdagen den 29/7-08 KRISTALL ÄR HEMMA!!!!

kl. 22.20

Efter mycket om och men så är han äntligen hemma, Väshults nya stjärna: Kristall frá Búlandi.

För stam intresserade är några intressanta hästar i Kristalls stam dessa:

F: Hródur frá Refsstödum
FFF: Kolfinnur frá Kjarnholtum I
FFFF: Hrafn frá Holtsmúla




M: Skák frá Stadartungu
MF: Thorri frá Thúfu
MFF: Orri frá Thúfu
MMFF: Hrafn frá Holtsmúla


 Jag var mäkta nervös ínnan planet landat och jag visste att han var på säker mark. Men till det roliga så missade när han leddes ut. Jag hade sprungit iväg till ett gömme jag hittade för att smyga så jag kunde se när de lastade av hingstarna från containrarna, men jag missade första hästen. Naturligtvis var detta Kristall. Men jag har lite bilder från de olika momenten iaf. Men de sätter jag in i morgon. Är alldeles för trött.
Känner att febern håller på att komma och min näsa gör ONT.

Nu går Kristall i hagen med Ófeigur. De kommer jätte bra överrens. Men när Greifi och Kristall ser varandra över staketen då gnäggar de vilt. Så under ca en vecka är Kullen lite orolig. Men det lägger sig snart. Och jag ÄR SÅ LYCKLIG nu när min Kristall är hemma hos oss. Längtar så till hösten så jag får börja med honom och träna inför visningar och tävlingar till våren.

Nu ska jag masa mig i säng.

Mvh Anna

ps. ska skriva mer ingående imån, just nu är jag inte helt hundra bara...


Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till med Kristall!



Själv har jag två härliga ston med Kolfinnur frá Kjarnholtum i stamtavlan.

Han är farfar till både Tinna (f Sörli frá Búlandi) och Sól (f Dagur frá Kjarnholtum)

2008-07-30 @ 20:30:20
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Anna Jonasson svarar Lina

Oj vad roligt! Då är de släkt våra tre. Längtar så tills jag kan rida i skogarna med dig!



Kram Anna

2008-07-30 @ 21:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0