Onsdagen den 30/7-08 Bilder Kristall

Detta är Kristalls flygplan. Och han står tillsammans med 3 andra hästar i denna silver container som är på väg ut från flygplanet.



Här lastas tävlingshästarna till NM och hingstarna ur sina containrar. Jag missade ju Kristall. Han var först ur och jag hade inte hunnit till min gömma då... =(




De hästar som inte är hingstar, sto med föl, eller tävlingshästar (alltså de har uppdrag), står mer packade i mitten av planet med grindar som "håller ihop" dem tätt, tätt, tätt intill varandra. Sedan går de ut på denna bryggan och ställs in i två boxar (5 åt gången) och hissas sedan ned till marken där de leds till veterinärbesiktningsstallet.



Vi har funnit varandra!!!!!! Jag med min Kristall!
Jag gasade och nästan sladdade in med transporten när jag fick lov att köra igenom grindarna och hämta Kristall. Jag sprang ur bilen och fick syn på honom genom stall dörren. Jag rusade in i stallet och omfamnade honom och sa:
- Hae strákur mín, eg er mjög glöd ad thu er heima hjá mer núna! (Hej pojken min jag är mycket glad över att du är hemma hos mig nu!)

Man fick inte gå in i stallet och det sa de till mig men jag låtsades som det regnar. JAG HADE VÄNTAT SPÄNT I FEM TIMMAR PÅ ATT FÅ KLAPPA OCH KRAMA OM HONOM. Jag tänkte INTE vänta EN MINUT till.



Sorgligt men sant så tog batterierna i min kamera slut nu så mer bilder i morgon!!

Godnatt kram Anna



Kommentarer
Postat av: Monika

Fina ni e=) Kommer och kollar en dag snart när du gett klartecken oom att du e hemma då vill säga=)

Kram

2008-07-31 @ 01:41:13
URL: http://monikastrand.blogg.se/
Postat av: Anna svarar Monika

Jag sms.ar dig nu!!!

2008-07-31 @ 11:17:41
Postat av: Elin Persson

Grattis till nya hästen!



Kristall och Ofeigur

http://i19.photobucket.com/albums/b152/em76/KristallOfeigur.jpg

2008-07-31 @ 11:43:39
Postat av: Lina

Tack för att du tränar Sól åt mej! Ni ser ut att trivas tillsammans! Skall bli jättekul att se vad du kan få fram hos henne!

2008-07-31 @ 22:31:32
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack Elin för den fina bilden!!



Jag och Sól har jätte kul när vi tränar! Idag slog alla gånger med hästlängder =)

2008-08-01 @ 09:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0