Torsdagen den 24/7-08

kl. 22.50

Igår var klockan mycket innan Anna hade kommit i säng. Jag var ju uppe tidigt, klockan 7, på morgonen också likaså som idag. Men jag somnade iaf klockan halv ett igår och det fanns verkligen inte tid eller ork för blogg... Även om jag väldigt gätna ville för jag hade en sååååå rolig ridtur på Linas Tinna igår kväll.

När jag kom till Lina klockan 21.00 så var Tinna redan sadlad, men jag frågade försiktigt om jag fick rida barback (var så längesen och Tinna är BÄST på att bära barbacka ryttare!) Visst gick det bra. Vi gav oss iväg på en runda med mycket tempo och arbete för hästarna men med noga uppvärmning och nedvarvning, så viktigt och så lätt att glömma.

På hem vägen så blev ju en pigg Saga ännu piggare och Tinna ville så gärna springa sida vid sida,... Men hon hade tappat traven upp i galopp (för att jag tänkt: - Kanske kan jag få henne ett snäpp snabbare.. men aa det gick inte denna gång.) och jag försökte sakta ner henne och börja om, vilket inte var accepterat av Tinna som tyckte det hela var en mycket dum ide. Men till slut fick jag ett trav steg men nöjde mig där och släppte henne sedan. Jag trodde ju att Tinna skulle galoppera för att bara ta in på Saga. Men riktigt så blev det inte.. Vi kom ikapp, förbi och lite till... Hade det varit lite kallare ute så hade tårarna runnit!!! Jag och Tinna slog: "snabb-hets-rekord" som ekipage!!! Jihooo va det gick och va uppfriskad jag kände mig och hon med för hon skrittade med nöjda steg hem jämte Saga.



Idag har jag varit igång sedan 7 och pysslat med:

- Morgon skötsel av djuren
- Träning av Sol
- Träning av Rodi
- Intag av mina hästar
- kratta och rensa ridbanan i kanter och runt stolpar, från gräs och annat fult.
- Uppsättning av isolatorer
- tråddragning i Kristalls hage
- Gräsklippning vid stall och gången till stallet
- vila en timma
- fodra hästar
- Flytta staket
- räffsa det nyslagna höet på åkrarna så de kan köra med sina stora bal rullare där på lördag
- ...slutligen kvälls pyssel med hästarna (den helt klart bästa tiden på hel (alla) dygn!
sedan kvällsmat, mamma hade gjort varma mackor med champinjon stuvning och kantarell stuvning.. Mmmmm MUMS!

Nu ska jag knyta mig. Har en tidig dag i morgon med träning av hästar och sedan åker jag med JSK till Karlskrona på läger. Vilket betyder att jag bloggar igen på söndag kväll!

Ha det gott i det fina vädret!

Mvh Anna

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0