Måndagen den 21/7-08 Daniels och min dag!

kl. 13.30

Vilken härlig dag!! Solen skiner och det är linne-väder ute =)
Jag till och med red i kortärmat idag. Är egentligen inte den typen som rider i kortärmat annars, men idag var det såååå varmt.

Prövade min nya tränings valack Rodi idag, som är e: Aegir f. Olstorp och u: Askja f. Österbodarne. Jag gjorde bara lite lederskaps övningar i paddocken för att se vad vi står. Första intrycket är: vaken, uppmärksam samt lite "gå-påig" men rolig att arbeta med för han verkar tycka det är roligt.

Sól fick komma ut i skogen med mormor Saga och Lina idag. Det tyckte hon var döds kul och sprang på bra på stigarna i skogen. Skönt det ska bli med skor den 29:e. Kommer kännas som en ny häst och vi kan ta tag i mer träning och lyhördhet på ridbanan i början av passen, och därefter ge oss ut på vägarna!

Vill bara informera om att min mobil har pajjat. Eller sim kortet rättare sagt så jag kan bara nås på hem telefonen... SUCK. Känns verkligen som hela himlen ramlat ner över mig nu... Jag har allt i min mobil. Glad att den höll över min islands resa iaf! Men jag kan tänka mig att den hoppar igång igen i slutet av veckan!

Nu ska jag ut i stallet och pyssla lite och sedan vid fyra så åker jag till jönköping för att va hos Daniel till imån. Vi ska ha vår tacco kväll. Vi är verkligen proffs på tacco!!! hihi Det är våran grej! Sedan är det ju den 21:a idag vilket gör allt ännu mer speciellt. Eller inte för honom för det kommer han aldrig ihåg men det är Daniel i  ett nötskal, får vara glad att han kommer ihåg den 21:a när det är års dag iaf, idag är det ju "bara" månaden....

Ha det gott!

Kram Anna

ps. Min Greifi var FANTASTISK idag. Han kan ju gå i piaff på stället och i rörelse i skritt/trav... idag stod han på stället i galopp!!!! Min underbara, han gör ALLT på träningspassen. Kan jag någonsin få en sån som han igen!?

Kommentarer
Postat av: Monika

Åh fina greven, kan nästan se mig det framför mig. Han är så himla kraftfull, håller alla tummar för att han ska bli så pass bra igen att du kan träna och rida honom i många år framöver=)Kram

2008-07-21 @ 13:48:11
URL: http://monikastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0