Lördagen den 12/7-08

kl. 17.30

Hej hopp!

Igår orkade jag verkligen inte slå på datorn på kvällen.. Va ute hela dagen och sedan gjorde jag misstaget att sätta mig i soffan och äta kvällsmat.. sedan slocknade jag 10 minuter in i en KANON bra film... alltid så, somnar jämt när det är något jag verkligen vill se. suck.

Ja igår red jag Greifi och Ófeigur. Greifi tog jag i skogen, ca 30 minuter lugnt tempo. Han hostar inget och verkar helt ok när det gäller dessa korta turer så det ska jag hålla mig till nu så jag kan använda honom i ridningen lite iaf =) Se om det fortsätter bra till början av Februari.. Då ska jag öka sträckorna lite.
Ófeigur har jag böjat om helt med. Han var bra tränad och jag hade börjat töltsätta honom men så kom jag till stället då jag skulle sko honom. Men så stack jag ju till Island. Så jag beslöt att han fick vila istället.. Mamma och pappa red honom lite då och då.. men det blev mest på åkrar nån dag i veckan eftersom han inte hade skor för grusvägarna.

Men oj vad roligt det är att vara tillbaka i sadeln på mina EGNA hästar. Saknat dem så.. Särskilt Greven. Det är en speciell känsla att hoppa upp på honom. Mycket häst. Hans trav är svävande och luftig... MMMM ÄLSKAR!!!!

Idag åkte jag med mamma till stan och handlade lite till trädgården och sedan åt vi bakpotatis (äter mamma och jag jämt när vi är ute och handlar, våran favorit) pratade lite så där mor och dotter. Sedan styrde vi mot mormor och hälsade på henne! Det är nog bland det jobbigaste. Jag har ett minne av henne.. mormor är liksom mormor.. men nu har hon allt mer och mer bara börjat tyna bort och det är hemskt att se. Hon kommer inte ihåg vem jag är och hon är tillbaka då hon va liten eller då hennes barn  (mamma med syskon) va små... Men vi tog henne med ut i parken och drack kaffe med bulle.

Nu är jag hos Daniel... eller aa han snarkar i sängen och jag har kollat på film. Stackarn fick jobba idag och sent i säng igår.. Vi ska träffa Monika och hennes kompisar ikväll och fara till piren och äta lite och fira hemkomst!

Ha det gott!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna! Tack för hjälpen med Sól! Men du...glöm inte bort att blogga nu när du är tillbaka här hemma! Ses på söndag!

2008-07-18 @ 11:30:54
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Var det ikväll du skulle blogga...?

2008-07-18 @ 23:34:06
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0