Torsdagen den 21/2-08 Min och Daniels dag!!

Först: Grattis ælskling pa varan dag! Saknar dig och vill vara i din famn nu. Ælskar dig!


Ja jag har ju varit lite franvarande ett tag nu men jag ska försöka ater berætta i en förkortad version.

Detta var min arbets helg...

Lördag:
Var nervös precis hela dagen inför is tævlingen pa kvællen. Jag at inte mer æn en gang pa 15 h, men jag at desto mer efter tævlingarna.

Och hur gick det??

Det gick inte sa bra maste jag tyværr sæga. jag gjorde en del grova missar i den ökade tölten och det drog ner mina poæng rejælt. Men jag hænger inte læpp för det, för jag hade en av mina bæsta stunder denna kvællen. Det var en mæktig tævling med mycket publik och ngr av Islands bæsta ryttare och hæstar var pa plats. Tænk att jag fick tævla mot dem!!!
Óli kom inte till final heller.. Han red pa Dynur (Dinur.... har skrivit hans namn fel innan rætt ær DYNUR) Dynur ær ju inte riktigt færdig men de gjorde en fin insatts ænda.

Söndag:

Det blev ju en sen lördag och jag var inte i sæng föræn kl. 03.00 och jag fick sovmorgon till kl. 10, men valde att ga upp kl. 9 iaf för jag vill inte att hæstarna ska komma i orutin. och de strunar ju faktiskt i om jag sovit ngt inatt eller inte, de vill ha sin mat ænda! Men efter det sa valde jag att ga in och sova igen.. det slutade med att jag sov till kl. 2. men det var vælförtjænt tycker jag.
Efter det sa hjælpte jag Óli inne i far huset, han skulle börja rensa ut skiten fran en av de stora boxarna. ( 1 box á 30st far) Men nær jag öppnade dörren sa slog stanken mig sa hart i ansiktet att jag næstan vænde i dörröppningen.
 Det var inte sa komplicerat att hjælpa honom. men jag fick halla tungan rætt i mun ett par ganger för det handlade om balans och styrka pa samma gang att fa bort gallrena ifran golvet sa att Óli kunde köra in med traktorn och med hjælp av skopa köra ut skiten.
Sedan begav jag mig till hæstarna och fixade för natten.
In, kolla pa tv och sedan sova. (at en del godis sins emallan ocksa!!!)

Mandag och Tisdag var tva vanliga dagar med arbete i stallet och med de manga unghæstarna.

Onsdag. Óli var inne hela dagen med spy sjukan. Inga-Soley och Sunna-Margret slog honom följe senare pa eftermiddagen.
Jag trænade hæstar ensam... Sa jag valde att bara ta de hæstarna som jag litade pa skulle vara lugna. Men... hæstar ær inga maskiner... det fick jag sanna mina ord uppleva idag... 4 av 5 unghæstar bockade værre æn nagonsin. Hingsten levde rövare i sækert 10 minuter. Men efter att en envis Anna bevisat att hon inte tænkte ge sig sa gav han sig tillslut och jag fick sitta stilla i sadeln ett par minuter iaf... Han ær numera Ólis hæst i ett par dagar sa jag kan fa slippa hans bockningar ett tag.. Se om bossen kan fa ordning pa honom.

Torsdag.

Tævlingar för Óli. Jag hængde med och kollade, tillsammans med Elín Ósk och Heimir. Vi satt som klistrade pa læktaren och jag och Elín höll varandra hart i handen ett X antal ganger. Det var riktigt spænnande.
Óli red för 6.87 i fyrgangs uttatgningen vilket ledde till en delad första plats in i B-finalen, vilken han senare vann. Vinsten i B-finalen gav en plats till A-finalen dær han rider hem 3.e platsen och 25.000 islændska och en fin fin pokal!! samt poæn pa 7.27

Lænk med proffs bilder fran tævlingen: http://www.eidfaxi.is/Frettir/Birtinggreinar/3518

Sedan blev det torsdag och jag började dagen kl. halv nio för det blev ju sa sent igar. Jag gick ut och fodrade, ensam... igen... den första dagen var det næstan skönt att vara lite för mig sjælv men nu börjar det bli trakigt.. Men Óli och Heimir kom ut vid halv elva och sedan var allt næstan som vanligt förutom att det gar lite langsamt med Óli och hans mage. Heimir gar runt och snörvlar och haller sig för pannan och jag vill inte vara i nærheten av ngn av dem.

Och vædret idag, det var himmelskt. Ingen vind, knastrande snö under hovar och fötter. Pa morgonen var det en STOR mane som lyste upp det vackra islændska landskapet och senare pa dagen sa fick vi njuta av en stralande och varm sol!!! Det kændes inte som en dag pa jobbet utan det var bara manga sköna ridturer. Hæstarna kænde nog av vart muntra humör för det var blande de bæsta och lugnaste dagarna vi haft pa længe med unghæstarna.

För övrigt ska jag sæga att jag haft mycket dalig sömn denna veckan och ær vældigt glad över att jag ær ledig lör-sön.

Ska skriva varje dag nu igen sa længe som internet vill fungera korrekt.

Hoppas ni haft det bra under tiden jag varit "borta" och tack æn gang för era fina "oro-kommentarer"

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Goða Kvöld! Mikið er gott að heyra i þig! Gott að þú ekki er buin að vera magveik. Það er alls ekki gaman!

2008-02-21 @ 22:37:20
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0