Torsdagen den 14/2-08

kl. 19.15

Hej!

Idag ær det alla hjærtans dag och jag vill först skicka en hælsning till alla mina vænner och min familj. Tack för att ni finns och störtar mig, det betyder otroligt mycket!!

Jag var rædd för att mitt knæ skulle vara daligt idag, men allt kændes bra tills jag satte pa mig mina ridbyxor. Da började det spænna... Sa jag gjorde nagot som jag angrar nu... Tog tva starka smærtstillande och band ihop knæet sa hart som jag vagade. Sedan pa med ridbyxorna igen och ut.. Efter 1 timma kænde jag inte smærtan sa jag jobbade pa som vanligt, trotts Óli och Inga Soley som förbjöd mig.. Men jag vill bara inte missa en dag tillsammans med hæstarna och mina arbets kompisar hær. Jag har sa mycket roligt.. Ville ju kunna træna Snót idag ocksa inför IS TÖLT tævlingen pa lördag kvæll.

Jag fick en lektion av Óli pa Snót pa vægen. Hon gick...KANON och jag fick massor av beröm av Óli. Bara hoppas hon ær pa lika gott humör pa lördag. Iman ær det bara en kort skritt runda som gæller för att hon inte ska stelna.. Funderar pa att lata henne ga ute hela dagen iman.. men jag vill ju inte att hon ska bli skitig.. uj uj uj nu börjar anna hantera hæstarna som modeller... inte bra! hehe

Sedan beslöt vi att ta alla hæstar lösa pa vægen mot en annan gard: Þingeyrar. Det ær 6 km dit och staket længs med hela vægen sa de kan i stort sett bara springa at ett hall om de inte bestæmmer sig för att vænda.. Jag och Heimir red i tæten och Óli dær bak, sedan hade vi Inga Soley i bilen længst fram ifall ngt gar snett. Det var en rolig ridtur æven fast det bara var en stræcka rakt fram pa en grusvæg. Vi red varsinna hæstar dit och sedan stannade vi pa den andra garden i en halvtimma ca och sedan tog vi varsina andra hæstar pa hemvægen. 
   Væl hemma sa aterstod det stall skötsel och da.... AJ vad det pulserar i benet.. ville bara lægga mig ner och somna..

Værktabletterna och bandaget hade gjort sitt och jag hade arbetat fastæn benet egentligen inte var redo för det... Sa nu sitter jag hær med mitt pulserande ben. Ine alls roligt. Bara hoppas att jag inte förstört det nu sa jag inte kan tævla pa lördag.
Men Óli berættade en historia att han dagen innan en tævling hade ridit in i ett staket med en galen hæst och fastnat med benet. Han hade sa ont sa han kunde inte sta, men han skulle tævla en viktig tævling dagen efter sa han tog massor av værktabletter och tejpade sedan ihop benet sa det blev styvt och sedan snörade han fast sig sjælv i sadeln.. Och vet ni, Han vann!! Sa da ska jag nog kunna klara en tvling med lite værk i knæet...! hehe

Nu luktar det kyckling gratæng ifran köket och jag ær mækta hungrig

Ha det gott! Kramar Anna

ps. spökhistorian som jag berættade om, den kommer i helgen!!

Kommentarer
Postat av: Monika

Ansträng inte ditt onda knä för mkt bara, jag har fått va hemma från jobbet i ett par dar bara för jag är sjuk och jag inte får ner benet i en stövel ens!!

Lycka till på tävlingen=)
Kramar

2008-02-15 @ 06:43:41
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0