Tisdagen den 26/2-08

Först nu i dagarna har det börjat kænnas i kroppen att hæst jobb inte ær en dans pa rosor.
Jag har manga hærliga och roliga stunder med hæstarna men att vakna halv 8 varje morgon och inte komma in föræn 19 - 20 tiden pa kvællarna det gör sitt till... Ett kroppsarbete som detta maste vara bland det bæsta att træna upp sin kropp pa... Sæger jag som statt och lyft skrot i ett par ar.

Idag var en sadan hard och lang dag...

Fodring...
Rider 6 hæstar
Fodring...
Lunch (somnar i 15 min)
Rider ytterligare 5 hæstar, varav en tappar en sko, vilket leder till att jag far promenera hem vilket tog 30 minuter... 30 værdefulla minuter som jag skulle ha hunnit gjort mycket annat med...
Kör lite hæstar till en annan gard och tar hem nya..
Lagar staket (eller aa Óli lagade staketet och jag gav hammare och spik ! )
Mockar ur 5 boxar helt...
Inslæpp (gar för en gangs skulle helt smært fritt, tackvare denna underbara Kolla! Vad skulle jag göra utan henne ? ? ?)
Fodring... som slutar med att jag för hand maste bæra ut ca 200kg hö som blivit mögel pa...(en bal av 20 som ær sanna och naturligtvis hænder det idag...) Vilket ocksa leder till att vi maste ha in en ny bal för att fullfölja kvælls fodringen...
....allt detta leder i sin tur till att Óli sticker in huvudet i stallet kl. 19.45 och fragar om det hænt oss nagot!?
Sa skönt med en chef som bryr sig!!

Detta extra arbete var vad jag gjorde idag och sen har ju Heimir en del ocksa och ni kan ju tænka er va tungt det hade varit om nagon av oss hade behövt vara helt sjælva...!?

Man kan væl sæga att baksidan med att arbeta med hæstar ær att det inte alltid gar som man vill... Men det ær væl ocksa lite det som ær det charmiga att varje dag skiljer sig fran den andra!

Sammanfattat... Mycket mer skriver jag inte ikvæll... Idag SKA jag i ett bad...!

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Monika

Det förtjänar du efter dagens jobb du...

2008-02-26 @ 21:27:46
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Ann

Hej Anna!
Ja, många tror liksom att jobba hemma och jobba med djur, det kan ju inte vara så jobbigt...OM dom bara visste..det är ju aldrig en dag som är den andra lik, och det är nog just det som är tjusningen i det hela..att aldrig veta vad nästa dag har för överranskningar åt båda hållen, många gånger är det både tungt och utmattande...men många gånger är det alldeles underbart oxå. Både du och jag vet ju hur det är att stå på industri och arbeta..hmm ne jag väljer djuren om och om igen...Visst det är 7 dagar i veckan året om...men att få uppleva och njuta av varje årstid och vad det innebär i jobb...det är livet, tycker jag..och förresten har jag fortfarande svårt att tro att detta faktiskt är mitt jobb...men jag börjar fatta det så smått...HA ETT SKÖNT BAD!!
Ann

2008-02-26 @ 21:42:10
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Lina

Mina vänner Ann & Anna!
Blir allt lite avundsjuka på er, men vet oxå att allt med djuren inte ligger inbäddat i ett romantiskt skimmer. Var rädda om er!

2008-02-26 @ 22:11:33
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0