Mandagen den 25/2-08

kl. 19,40

Idag kom jag in tidigt, va inne redan 18.45.kændes skönt för jag har haft trakig værk i ryggen idag...

Dagen började med att jag red en oinriden hæst för första gangen.. det gick jætte bra, förutom att han hela tiden vill ga över mig. Men vi far træna vidare, jag fick massor med tips av Óli (ni hör ju sjælva, det ær mer som en skola æn ett jobb, underbara mænniskor)

Sedan var Anna Jonasson med om den andra værsta bockningen i hela sitt liv. Jag stood inte pa bena efterat för jag va sa skakig...
Jag började med att longera hæsten i fraga, allt gick lugnt och fint och jag satt upp... Han lyssnade fint och allt kændes som det skulle. Men fran ingenstans sa bara brakade han loss. Óli som red utanför rundkorallen skrek:
-Vrid hans huvud.
A vad jag försökte vrida huvudet, men mest av allt ville jag bara halla mig i sadeln. Det kændes som han aldrig slutade och jag var riktigt næra att flyga av. Men jag höll mig faktiskt kvar och fortsatte sedan att rida. Men jag var RIKTIGT skakis. Hæsten ville verkligen ha mig ur sadeln. Men jag överlevde denna gangen!

Sedan flöt dagen pa som vanligt, lite bættre æn vanligt eftersom vi blev færdiga innan kl. 19.

Imorgon sa kommer det en tysk tjej till garden som ska bo hær, længe... vad jag fattat. Hon ær fran nagot form av hem i Tyskland, hon har det tydligen inte sa lætt.. Hon ska bo hær och hjælpa till med sysslor utomhus.

Just nu sa ær det mycket træning av hæstar och inte sa mycket ridning som jag kan slappna av pa och njuta av det underbara landskapet... trodde ni ja! haha Det gar bara inte att træna en endaste hæst utomhus utan att titta upp mot himlen och kænna værme fran den stralande solen och vinden som slar mig vaken i ansiktet... Doften av fridfulll havsvind och med bergen som tryggt omsluter oss... Det ær min arbetsmiljö...varje dag!

Bilderna jag la in igar var tagna nær snön var borta... men nu ær den hær igen och det ær jag glad över.

Nu ska jag plugga lite glosor och meningar pa islændska och sedan lockar ett hett bad för min stela rygg!

Men först bild pa varat rum dær vi förvara den öppna ensilage balen till hæstarna...
Dörren har blast bort...beviset pa den harda vinden vi dras med...

image57

Ólis bil, en Chevrolet!! Och mycket viktigt för Óli, Det ær INGEN "CAR" det ær en TRUCK!!!
(krævs mer æn B-körkort...)

image58

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad avundsjuk jag är. Ja inte på rodeoritterna, de kan jag var utan. Men att få ha den isländska naturen med sin storslagenhet varthän man än lyfter blicken...
Gick med kvällsrundan med hundarna på dina gamla ridvägar, förbi "skrotupplaget". De är inte lika romantiska.

2008-02-25 @ 23:12:17
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: monika

Hahahahaha kallar han det där en truck!! Då ska han se det jag kör på dagarna=)Det kan du ju visa en bild på, visa den med FH16:en=)Hihi

Fast det är klart att ska man ha nåt vetigt så ska man ha en cheva! Men du måste ju bara ha mer än b om du ska köra med släp..Eller har dom några andra konstiga regler på Island??

Det där med bockningen lät ju inte som en vidare trevlig upplevelse..
Kram

2008-02-26 @ 15:10:19
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0