LANDSMÓT 2008

Okej alla!!!

Hall i er...

JAG SKA TILL LANDSMÓT!

och vet ni vad...?

Jag ska....................... TÆVLA PA LANDSMÓT!

Okej djupt andetag.. JAG, ANNA JONASSON SKA TÆVLA PA LANDSMÓT.

Nu finns det ju en del att tillægga..

Det började sa hær..

Óli kom in och sa till mig

- Anna!?
-Eh.. ja (pga hans finurliga ansikts uttryck, blev jag lite osæker pa vad han ville mig..)
- Ska du aka till landsmót?
- ....ja, jag ska ju dit med er...
- Ja, vill du rida pa landsmót?
- (min första tanke va: han vill att jag ska rida ngt sto pa en av avels visningarna...) eh nja kanske,om jag far klara instruktioner sa jag inte gör bort mig...
- Men vill du tævla pa landsmót?
- Eh VAAA??? nu ær det inte roligt ifall du skojjar med mig nu..
Ett mycket allvarligt ansikte tittar pa mig och sæger:
- Nej
- Eh...okej... men tævla pa landsmót...det ær en av de största och mest vælkænda tævlingarna i værlden..
- Ja men du ær duktig och vi ska tta en bra hæst at dig!

Okej sa, sa gick det till nær Anna fick reda pa att hon ska tævla pa landsmót!

Nu ska vi ju inte ta nagot i förskott för jag maste förstass kvala till landsmót och jag har bara en chans pa mig.
Sedan ska jag ha en hæst som ær tillræckligt bra.. det blir nagon i stallet, bara det att vi vet inte vilken av dem æn.. Helst vill jag ha Snót men Óli tror inte hon kommer ha hunnit bli tilræckligt bra och ska hon betæckas och visas sa tyckte han att det va smartare att ta en av de andra bra hæstarna i stallet...
Jag ska tævla i klassen "ungflokkur" eller ngt liknande hette det. Det ær för de som ær under en viss alder.. 22 tror jag..


JAG ÆR I CHOCK TILLSTAND.

Nu ska jag bara træna hart och malmedvetet sa att detta kan bli verkligehet.

Och jag har en otroligt bra coach.. Óli har redan börjat.. och jag kan tænka mig att han tænker halla pa tills tævlingsstart.. För jag behöver verkligen hjælp. Gud vad spænnande detta ska bli. Nyper mig i armen ofta nu...

Fragade han verkligen om jag ville tævla pa Landsmót?? Næ det maste vara en dröm.. Eller...?



Kommentarer
Postat av: Lina

Anna! Du är bara bäst! Du är sanslös! Osannorlik! Jätteduktig! Och Óli ser allt detta hos dig!
Jag har inte ord, men måste ändå säga GRATTIS! Menar det av hela mitt hjärta!

2008-02-13 @ 22:27:03
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Anna svarar Lina

Jag ler, blygt och med ett rött ansikte mot dig och sæger tack för alla dina fina ord om mig!! Jag ær i en dröm.. Vet inte vad mer som kan hænda nu???

2008-02-13 @ 23:06:13
Postat av: Monika

Ja Anna som jag skrev i går! Jag e så stolt över dig! Sträck på dig så mkt det bara går för det är inte alla som åker till Island och efter drygt en månad får chansen till att va med på landsmót!!!GALET! Du kan nypa dig i armen hur många gånger som helst men Anna DET ÄR SANT!!!Jag kommer stå vid kanten och vifta med flaggor och bara skrika..Du är bäst!!!

2008-02-14 @ 06:48:26
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Victoria Ahlgren

Stort Grattis Anna, jag håller verkligen tummarna för att kvalet ska gå bra. Jättekul att läsa din blogg!!! Kram Victoria & Pjakkur

2008-02-14 @ 07:14:23
Postat av: Ann

Hej anna!
Jag kan bara hålla med tjejerna över...DU ÄR DUKTIG!!! Kommer hålla tummar och tår!! Jag är väldigt stolt över att du har tränat en av mina hästar...han har det jättebra hos sina nya ägare. Dom är väldigt nöjda med honom!!

2008-02-14 @ 09:59:41
URL: http://annmagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0