Söndagen den 24/8-08

kl. 21.24

Efter en helg tillsammans med Daniel hemma hos honom i Bankeryd så är jag hemma i Väshult igen.
Jag och Daniel träffas ara på helgerna nu i och med att jag jobbar natt och att vi inte bor ihop än. Men vi har ju ställt oss i kö på lägenhet iaf, bara hoppas det kommer en ledig snart, Vi har sagt feb-mars, att det är lagom för då har jag tid på mig att ordna här hemma med djur och träningsverksaheten.

    Men det är riktigt jobbigt att vara utan honom så länge varje vecka. Och ibland har vi båda grejor att göra åt varsitt håll och då ses vi inte alls... Men vi är starka och har klarat oss hittills... dryga 3 år. Men livet kommer bli så mycket enklare när vi flyttar ihop. Han och jag bråkar när vi är ifrån varandra men när vi ses då är vi alltid bästa vänner. Semester veckorna som vi ägnar åt tillsammans är och har varit sååå underbara.
Nu är jag ingen lägenhets människa och kommer förmodligen känna mig väldigt instängd.. Men vi har ju en framtid plan men det funkar inte riktigt än bara så då är detta bästa lösningen.

Valpsjuk är jag med... Usch jag träffade Lina och hennes Cärla. Nästa gång jag åker upp och tränar Sól tänker jag inte titta åt hennes hundar för då får jag säkert syn på Cärla och så blir jag svag... Fick mumla för mig själv idag när jag gick ifrån pratstunden med Lina och hennes fyra vovvar: Jag är stark, jag tycker inte Cärla är söt, jag måste vänta med ny hund, jag har inte tid. JAG ÄR STARK.
Det bandet man bygger med en valp ända från början och tills de blir vuxna.. All glädje och vänskap man får av en sådan relation är helt fantastiskt.

Kan säga att min lilla Berserkar unge "Otur" har blivit stor. Jösses vad han växer. Redan när han var tre veckor gammal så stod han med huvudet i Skuggis foderkrubba och mumsade.
Nu äter han som 10 veckor gammal fölunge:

- Mjölk av mamma
- Gräs
- Äpple
- Foder
- Hö
- ....och favoriten... Grevens täcke!!! Hehe det lilla busfröet.

Nu ska jag titta på en film och sedan se om jag kan sova. Har ju vänt på dygnet totalt nu... Somnat klockan halv fyra två nätter i rad nu,,, Inte bra. Känner mig som en levand död ibland!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att Cärla charmade dig! Hörde hur du mumlade när du gick ner till stallet...

2008-08-24 @ 21:51:25
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0