Söndagen den 3/8-08 Sista semesterdagen

kl. 10.45

Nu börjar min semester lida mot sitt slut. I morgon börjar jag natten på Crom tjänst. Jag har nattjobb en vecka sen är min framtid osäker, igen.
Bara hoppas att jag får jobb på ett eller annat sätt. Trivs med natten då vi bara jobbar fyra nätter. Måndag t.o.m. torsdag natt. Men eftermiddags passen är nästan ännu bättre om det gäller en tillfällig period dock för då är man ledig hela fredag-måndag klockan 13.30.

Men jag är i den sistsen att jag får ta det jobb jag hittar, för undertiden jag startar mitt eget måste jag ju ändå ha en inkomst. Hästverksamhet är kul men det är inget man kan lita på. Jag står ju inte ensam utan jag är ju beroende av mina kunder.

Igår vaknade jag klockan 8 och sedan stack jag till Lina på en minst sagt blöt ridtur på Tinna. Mitt lilla vatten odjur Casper fick också följa med, oj vad roligt han hade!!  Efter det tog jag hand om alla hästar och hundar hemma och sedan lockade sängen med en film och fika. Men jag somnade innan filmen var slut och lyckades sova i fem timmar utan att vakna än gång. Kan säga att min kropp behövde det för jag har slarvat med sömnen det sista och behövde verkligen få sova ut.

På kvällen tränade jag Greifi på banan, han var lite ur form idag och lite okoncentrerad så jag höll mig till lätt markarbete på volt, allt för att inte göra det för svårt för honom när han inte var riktigt hundra.
Djur är ju faktiskt som oss människor, vissa dagar är de helt enkelt inte på hugget.

Nej nu ska jag knåpa på min hemsida så den blir färdig snart, sedan ska jag ta emot en ny träningshäst i eftermiddag. Alltid lika spännande!

kl. 20.20

Nu börjar söndagen lida mot sitt slut. Mina ögon är minst sagt fyrkantiga av all den tid som jag suttit framför datorn idag och ändå känns det inte som att jag har hunnit med hälften... suck. Men jag har iaf hunnit halvvägs på min hemsida!!! Men mestadels bara mixtrat och trixat med designen. Även om mallen är färdig så kan man fixa med mycket mycket mer utöver det.... Tack gode gud vad glad jag är över att jag tog en sida med färdiga mallar, tror aldrig jag hade fixat och skapa en helt egen.

Nya träningshästen Paeja har anlänt, ett mycket fint skäck sto. Lite skygg men verkar jätte trevlig. Var inne i hagen nu lite på kvällen och bara satt, hon kom efter ett par minuter nyfiket fram och nosade nyfiket på mig och frågade: Vem är du? Sedan gick jag lugnt därifrån och lät henne stå och tänka.
Börjar smått med henne i morgon tror jag, lite i stallet. Kolla lite vem hon är..

Ingen träning av hästar idag. Det har varit en helt häst-tränar-fri dag idag. Skönt? Nej. Befriande? Lite. Behövligt? Ja. Jag tror att allt man sysslar med som arbete måste man vara fri från då och då för att liksom komma tillbaka till verkligheten. Göra något annat, tänka på något annat. För de flesta problem man har med något löses oftast bäst om man slutar tänka på det och sedan bara låter det poppa upp!

Nu ska jag duscha och äta kvällsmat med mamma och pappa. Sedan blir det sängen med Benni Líndals bok - Harmony.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för titten på Kristall, vilken goding! En herre helt i min smak! Fölungen är underbar! När får vi se bilder på honom?

2008-08-03 @ 21:38:32
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0