Tisdagen den 8/4-08 Mycket snurr i huvudet

kl. 21.45

Nu snurrar det rejält i mitt huvud... Hästar hästar och åter hästar. Det är ett evigt tänk och fixande fram och tillbaka!

Jag och min familj, när vi får för oss något då slänger vi inte bara en boll i luften.. Nej nej nej vi kastar alla tio på en gång =) Så också denna gång...

Kan berätta mer om ett par dagar.. Men monika... Ja du har säkert rätt!!! hehe min vän!

Vädret här är himla tråkigt.. det blåser hårt och det är ett par minus, ingen snö men Brrr så kallt det är. Men Oj vad unghästarna börjar bli fina nu.
Jag går ut i stallet varje dag nu och bara njuter av att veta att det står 8 härliga unghästar och väntar på mig. Annars kan det ju vara lite jobbigt att ha så många unghästar på samma gång för det blir liksom så mycket lika arbete i början när man ska vänja dem vid sadel, leda, tränsa, borsta, kasta rep, longera, ledarskap. osv. Men nu har de alla gått olika vögar och ligger på olika nivåer i träningen. Så roligt!!!

En av dem som jag haft riktiga problem med, han har rent ut sagt varit en riktig ÅSNA!! Men bara över natten så har det hänt något för idag var han som en dressyr häst, lågburet huvud, bra bakbens tramp och härligt svikt i steget. Jag fick kliva av och kolla i hans panna (efter den vita fläcken) för att se om jag tagit rätt svart häst (två som ser väldigt lika ut) Men visst var den vita fläcken där och jag hade tagit rätt häst.. Oj så bra livet kan vara!!

Nu ska jag ha lite sömn tänkte jag. Har ju börjat rida Snót på morgonen så jag går upp en timma tidigare än vanligt och då måste jag sova senast klockan 22.

Kram Anna

ps. Inga Sóley har nagon form av hemlighet för mig.. Undra vad det ar för hyss hon hittat pa nu!?!?

Kommentarer
Postat av: Monika

Klart att jag har rätt=)..me vad förresten?! Ursäkta om jag är lite trög så här på morgonen men jag är inte riktigt med på vad?!

Ska som sagt önska mig en resa nu när jag fyller år=)Får se om jag tjatar med nån annan med för Elli har ju inga pengar=( Och så har dom skaffat hus med så hon har rätt fullt upp i sommar..

Ska bli lite duktigare igen och hinna med att skriva lite i min blogg oftare igen..

Kramar till din min vän!

2008-04-09 @ 07:16:45
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Anna svarar Monika

En resa i födelsedags present tycker jag later som den smartaste id+en hittils!

Jag blir glad om Elli följer med ocksa men jag förstar om det ar mycket med hus!

Jo jag skrev ju: "vi har alltid tio bollar i luften, sa ocksa denna gang!" Da ar det ju nagot vi har för oss.. och sist jag hade en hemlis sa var du en hejare pa att komma pa vad det var! Sa nu gissar du sakert igen och jag tror du gissar ratt!!!

Jag aker nog till sverige 2-4 maj för att kolla pa tva hastar... Men jag kommer inte till smaland utan haller mig i sthlm trakterna.. =(

Kramar Anna

2008-04-09 @ 14:36:37
Postat av: Monika

Vadå ska ni köpa tio hästar lr?!=P

Jaså det tänkte du att du skulle göra, men utan småland hrm!

Ja jag ska se om jag får någon resa annars får jag väl råna en bank lr nåt=P LÄngtar tills dess att jag kan åka!

Kramis

2008-04-10 @ 10:11:29
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0