Tisdagen den 15/4-08

kl. 20.45

IDAG VAR INTE MIN DAG!

Det hela började med att vi fick vårt första föl. Denna var inte helt ok och vimsade runt utan sin mamma. Vi fick leta efter mamman. Men nu bor den i en box tillsammansmed rätt mamma. Men hon fick i sig första mjölken först 30 timmar efter födsel ca.. Och hon är bra svag och trött.
Jag ska gå upp i natt och titta till henne...

...Sedan gick jag ut och tränade hästar igen... Den första jag tog han var helt knasig idag och bara sprang. Jag fanns inte i hans värld. Gnäggade, sprang, stannade... ja och sedan om och om igen!

..nästa... började med att inleda sidoförflyttningar med honom.. gjorde detta från marken.. Men han var inte med på noterna heller.. Han gnäggade och var bara okoncentrerad. Så skulle jag byta sida. Stod på hans vänstra sida och han hade hela sitt huvud och hals till höger för att spana efter allt annat än mig. Sedan rätt som det var så bara slängde han huvudet till vänster.. Träffade mitt huvud.. Jag "flyger" en bit bort och vinglar lite sedan sätter jag mig på huk och håller i staketet.. det är svart en stund och sedan snurrar det lite.. Shit nej ingen hjärnskakning...

Det slutade med smärta och att jag red en häst till, men där tog det stopp.. fick sluta rida och gå in och vila lite.. Men innan jag gick in så kom det en häst som stod på ett ställe och sedan blev rädd så då hoppade denna rakt upp i luften och landade sedan glidandes på min fot... AJ!

Gick in och vilade..

Sedan gick jag ut igen och tyckte att jag var snäll som kom ut och hjälpte till.. skulle släppa ut hästarna. Det är en som måste stå i speciel hage för han bara rymmer. Så jag tog honom i grimma.. Ni tror väl inte att hästrakarn stångar mig med sitt huvud i mitt huvud.. Jojemen visst gör han det!

Detta var inte min dag och jag gör nog bäst i att gå och sova nu!

Bye Bye!!!


Kommentarer
Postat av: monika

Åh låter inget vidare du, nu är det visst jag som ska vara orolig att du ska göra illa dig, brukar ju va jag som lyckas med sånt annars...Hoppas huvet mår bättre nu=)

Kram kram

2008-04-16 @ 19:11:57
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0