Tisdagen den 1 April - En Härlig Dag IGEN!!!

kl. 19.30

Ja nu ligger ni i Sverige två timmar före oss pa Island. Sommar tid och allt, måste kännas kanon och med bra väder har jag hört!!

I måndags hade jag min värsta dag på mycket länge. Klockan 5.30 ringde klockan och jag vände mig om för att för sista gången på 4 månader pussa min älskade Daniel godmorgon. Sedan stack vi iväg till Keflavík flygplats, en resa pa ca 30 minuter från Reykjavík. Det var en mycket dyster resa, men underbar pojkvän som jag har så gjorde han allt han kunde för att få mig och le..

Men när Daniel höll om mig och skulle säga hej då, då brast det... Försökte hålla de dumma tårarna borta... men det var lögn. Jag har så mycket roligt med honom och vi är inte bara ett par, vi är väldigt goda vänner och förstår varandra väldigt bra. En del av mig försvann nu...

Idag var var första dagen som jag log och skrattade igen, utan att brista ut i nagot "skratt-grat-liknande-läte", usch det är hemskt vad tva personers känslor kan göra med varandra.

I alla fall IDAG!!! Då red vi iväg på en lång "rekstur" (driva lösa hästar med hjälp av att sittta på andra hästar)

1. VÄDRET VAR KANON, 8-10 PLUSGRADER, STRÅLANDE SOL OCH KLARBLÅ HIMMEL PLUS INTE ETT MOLN PÅ MYCKET MYCKET LÅNG VÄG!!

2. FINT SÄLLSKAP AV THINGEYRAR OCH DERAS HÄSTAR

3. ALLA VAR GLADA OCH HÄSTARNA VAR PA BETTET

Här följer en bild serie av dagens rekstur!!

Samling i Sveinsstadirs paddock för planering och tänk hur vi ska komma iväg!

(fr. vänster. Elisa B, Elisa K, Nadine, Helga, Heimir och Óli, jag hamnade bakom kameran denna gång)

image67

Under första etappen, uppför den sista låååååånga backen innan paus.

image68



Rekstur idag var ca 20km enkel väg och sedan lika långt på vägen hem. Detta gjorde att vi stannade en gang efter halva vägen och bytte ridhästar. Detta var stoet som tog mig från Sveinsstadir till första pausen.




image70

Väl framme vid första stoppet så fick hästarna pusta ut i ca 20minuter i en mindre hage.


image71

Detta var utsikten som vi fick njuta av under första pausen!

image72

Till fika blev det Öl och Choklad... Fin blandning va!?
(fr. vänster. Kolla kikar fram, Óli, Jag, Elisa K, Elisa B. Nadine och Heimir)

image73

Snót vilar ut tillsammans med kompisen Afrotita!!

image74

Kolla vilar i den varma och sköna solen. Hon hjälpte naturligtvis oss med hästarna.

image75

Sista biten innan vi var framme vid målet FLAGA!!!

image76


Oj vilken fantastisk första April 2008 jag hade!!


Kommentarer
Postat av: Monika

Hej Anna!
Va ett tag sen, förlåt..
Va roligt att uppvisningen blev en sån succé=) Längtar till jag får se filmen! För det får jag väl???=P

Förstår att du längtar hem och efter Daniel nu när han har åkt, men du lyckades ju få dit honom iaf så nu förstår han väl lite mer vilket underbart ställe du är på=)

Nehe nu är det dags för mig att dra mig upp till TTC igen..

Saknar dig!
Kramar

2008-04-02 @ 06:58:24
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0