Söndagen den 27/4-08

kl. 20.00

Tiden rinner på och nu är ytterligare en helg till ända..
Jag hade jobb denna helgen så det har inte hänt så mycket spännande.

Lördag:

Vaknade klockan nio, hade sovit 9 timmar och 50 minuter för att vara exakt. Men kände mig trotts det inte helt hundra utvilad.. Men det gör ju i och för sig jag aldrig, inte förän jag fått på mig stall kläder och gått ut i friska luften.

Fodrade stora stallet, sedan fåren och sist lilla stallet. Vi har sammanlagt nu 38 hästar i träning varav 31st står på Sveinsstadir. Så det räcker och blir över.

Sedan gick jag in och började sticka min tröja.. hade stickat jätte långt på en av armarna.. men sedan ångrade jag mig gällande min färg kombination.. så jag tog upp allt igen.. började sakta om.. men det ska inte vara helg göra utan det ska jag pyssla med som avslappning på vardags kvällarna!!

Red Snót på ridbanan, hon gick bra¨med tanke på omständigheterna... STORM! Så det blev lugn dressyr träning, helt kravlöst.

Söndag... Vaknade klockan tio i åtta,  utvilad pigg och fräsch för ännu en arbetsdag.. Men jag syter för fåren... varje gång jag går upp varannan helg så är det de där jädrans fåren.. tar ca 40 minuter.. men inget jag vill lägga min tid och energi på för det är inte min framtid... men men så e de, tyvärr. Och ärligt så e jag livrädd för de där baggarna han har.. usch så stora och sånna horn... bräderna som håller dem inlåsta har inget att säga till om ifall baggen väl bestämmer sig för att ta sig ut med kraft... USCH!

Klockan halv tio var jag inne igen och gick då och åt frukost och sedan somnade jag gott igen och sov till... hrm halv två... Gick ut igen klockan halv tre och fixade allt så att det bara var kvar att fodra stora stallet.
Släppte ut alla hästar i två timmar.. De var TOTALT GALNA! Sprang och busade som små vildar! Så underbart att se på. Stod i säkert en kvart och bara tittade och njöt. Hade det varit fint väder hade jag satt mig på den gräsbelagda kullen och tittat och tittat. Det är så rofyllt att bara titta på hästar... de talar så mycket även fast de inte säger ett ord!

Red Snót en avslappnande runda med mycket konditions träning och tempo växlingar. Hon är i kanon form nu.. bara ngr kilon till på magen och sedan ska detta vara rott i land!!! =) Jag håller mina tummar för henne!


Sitter nu och tänker på hur det var när jag först kom till Island. Hur jag då tänkte att jag kommer a¨ldrig få fram känslan av att detta känns normalt och som en vardag... Men nu dryga tre månader senare så har jag just den känslan, känslan av att detta är nu min vardag och jag har en dagsrutin till alla olika dagar.
Och vad tiden har rullat. Jag har nu betat av mer än halva min tid här... Innan jag vet ordet av så är det Juni och jag har bara två månader kvar här!?
Vad ska jag göra sen? Jag har min plan, men om det inte funkar.

Jaja tar jag det bara lugnt så löser det sig alltid.

Min hemlängtan gnager fortfarande på mitt hjärta... Men jag håller ut! Trivs ju så bra här! Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på den dagen då jag landar i sthlm och får se mamma, pappa och daniel stå och vänta på mig och jämte dem sitter vovvarna. Då kommer tårarna vara nära...

Avelsvisningarna i Vaggeryd hade visst varit lyckade! STOLT JAG ÄR ÖVER ATT VARA BJARGARE!!!!!!!!!

Läs gärna vår hemsida: www.bjarg.se och bloggen: http://bjargislandshastklubb.blogg.se

Nu ska jag ta en välförtjänt dusch och sedan slappa i mitt rum lite...

Kramar Anna






Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna!
Har er gård någon hemsida man kan kika på?

2008-04-29 @ 22:34:28
Postat av: Lina

Ho! Ho!
Anna, vart har du tagit vägen? Det var jättelänge sen du skrev nu! Allt väl?

2008-05-02 @ 18:24:34
Postat av: Anna svarar Lina

Hej Lina!

Det har varit lite upp och ner nu det senaste så sova ar blivit prio ett..


Nej ingen hemsida.. tyvärr måste jag säga.

Kram Anna

2008-05-03 @ 00:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0