Onsdagen den 23/4-08

kl. 20.45

Lång dag och rekord!!!

Tränade... 14 hästar idag och ska nu ut och ta den 15:e!!! Hihi REKORD!!!!

Imån ska vi göra något riktigt roligt! Med över 80 hästar ska vi ta oss från sveinsstadir till ett ställe som heter Hof. Det är 16 km enkel väg. Tillsammans två andra gårdar så beger vi oss av sttande till häst (såklart), klockan 10 imån morgon och det kommer ta oss två dagar, eller fram till klockan 15-16 på fredag em. Vi lämnar hästarna i Hof och beger oss sedan med bil hem till sängarna och sedan tillbaka på fredag morgon.

Ska bli jätte roligt!

Nu ska jag ut och träna min prinsessa!

Kramar Anna

ps. jag kommer aldrig mer lita på folk som lämnar hästar till träning till oss.. Fick en häst igår som enligt ägare skulle tölt sättas. Alltså inriden och klar. Det slutade med en bocking tur på ett par minuter. Hmmm börja om från början mån tro!?!? Mmm JA!

Kommentarer
Postat av: Lina

Du måste skrivit fel! 16 km enkel väg? Det är ju min lilla runda upp mot Skillingaryd och den tar bara ett par timmar att rida med handhäst! Menar du kanske 16 mil????

2008-04-23 @ 23:11:12
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Anna svarar Lina

Nej jag skrev inte fel.. skrev fel på fyra km. Rätt är 20km enkel väg. Men det tar oss tid, för vi föser så många hästar och sedan är det fyra stopp på vägen, med öl, fika och kaffe.. och en hel del skratt!!

Kram Anna

ps. Längtar tills jag är hemma och kan rida med dig igen, då ska jag också ha handhäst så jag kan byta! =)

2008-04-24 @ 12:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0