Lördagen den 29/3-08 En hærlig fredag och lördag!

Igar var det ju uppvisning pa programmet!


Jag vaknade kl. Halv 8 ganska pigg och vet ni vad?? Jag fick med mig Daniel ut I stallet redan pa morgonen och sedan var han med en hel dag!! Han brukar annars vilja sova till typ 12 nær han inte behöver göra nagot, sa detta var en stor bedrift jag lyckades med.


Jag trænade tva hæstar fran sveinsstaðir och sedan skulle jag duscha Gáski sa förmiddagen bara försvann. Eftersom det bara var jag, Daniel och Heimir hemma sa blev vi "tvugna" att göra en egen lunch. Det blev fin fina toast med lite köttfærsfyllning och det slutade ocksa med att de blev ganska nyttiga med sallad och grejer till. (att vi drack cola ska jag kanske inte næmna... hehe)


Efter det behövde jag och Daniel aka till banken sa det blev en snabb vænda till Blönduós, medan Heimir passade pa att sko lite hæstar.


Tillbaka sa var det Hólabak hæstarna som skulle trænas. Vi brukar træna tre var. Det ær egentligen 7 hæstar men en far alltid vila.

Jag började med min svarta buse som alltid har nagot hyss för sig, men vad förvanad jag blev nær han skötte sig exemplariskt denna dag. Jag passade da pa att sætta tyglarna rætt I bettet pa hemvægen och det gick kanon!!

Sedan skulle jag rida en ful liten valack, men med sanna steg och gangarter att man drömmer nær man rider honom och tænker att han ær bara fyra till sommaren!!

Men nær jag skulle spænna sadelgjorden sa hænde nagot.. Jag hade satt tyglarna över hans huvud sa att jag kunde ha dem runt armen och sækert inte tappa honom nær jag spænde gjorden. Men rætt som det var sa bara slet han sig och jag hade inte en chans. Jag stod pa hælarna och lutade mig bakat men kunde inte fa honom att stanna.. Sa vænde han rumpan mot mig och da hade jag inget annat val æn att slæppa.

Det tog oss (jag, Daniel, Heimir och Kolla) ca 40 minuter att fa fatt pa honom. Han sprang rakt igenom staket, in I andra flockar, over diken, bakom kullar.. PUST va jag var mör I benen efter det. Men sen till slut stannade han, med söndrig tygel, och Daniel var nærmast. Jag tænkte I huvudet, det gar aldrig.. Men Daniel bara gick fram och hæsten stod from som ett lamm.. Sedan skulle jag komma och ta över.. da slet han sig, Daniel tog I med all sin kraft, Daniel var stark men tygeln gick av.. Sa han var lös IGEN!! Sedan valde vi att fösa in dem allihop I en falla och da fick vi fatt honom. Men sen nær jag skulle upp, DA VAR DET CIRKUS. I sækerhets fall sa hade jag en repgrimma pa och Heimir som höll I honom sa att det sækert inte skulle bli samma visa igen. Væl uppe, tredje försöket sa var han, som vanligt, jætte fin att rida!


Sen var det hem och fixa stallarna (nu hade Daniel fatt nog...=) Klockan halv 7 kom de fran Þingeyrar och hæmtade Snót, jag tog egen bil med Daniel och Heimir för jag hade inte ætit æn..


Uppvisningen gick ut pa att vi (jag, Elisa K (fran Þingeyrar) och en annan tjej fran nagon annan del av landet) skulle rida vara ston som ær efter Smári frá (nagonting.. mitt mine nær det gæller gardsnamn ær inte alls bra..) Vi skulle rida ett litet uppvisnings program innehallande tölt, trav och skritt. Gærna pass, men ingen av vara ston var færdigtrænade för det..

Sa hur gick det??


Jag hade det jætte stressigt att komma till uppværmning, trots att jag var mer æn I tid, men att fa pa sig tævlings utrustning var lættare sagt æn gjort med den kyla som ven utanför stallet och slipsen som inte alls ville sammarbeta. Men SNÓT FRÁ SVEINSSTÖÐUM VAR HELT OTROLIG!!!!!! Hon fullkomligt ægde arenan nær hon betrædde den. Underbara hæst, det var som hon njöt av att visa upp sig, min lilla prinsessa.

Jag har aldrig gillat att arbeta med ston, men hon har fatt mig pa andra tankar. Daniel filmade hela uppvisningen och det blev jætte bra, men alldeles för stort för att lægga ut pa bloggen. Min kamera tar inte sa bra bilder inomhus, det blir vældigt mörkt.. Kanske det finns nagon finess jag missat...? Nagon som vet?

Och det bæsta av allt var att jag och Snót tillsammans med Elisa och hennes sto klaffade perfekt tillsammans och det var bara SKIT KUL att rida uppvisningen, med grædde pa moset att Snót var FANTASTISK!!!


Nu sitter jag med ett gott glas vin tillsammans med Daniel och precis ætit en god lördags middag. Daniel aker ju hem pa Mandag och imorgon ger vi oss av till Reykjavík, för planet gar sa tidigt fran Keflavík pa mandagen, redan kl. 7.50.

JAG KOMMER SAKNA HONOM!!! De han och jag har tillsammans gar inte beskriva I ord. Jag mar sa bra med Daniel och kænner mig hel med honom. Han stæller alltid upp för mig och finns stændigt vid min sida. VAD SKULLE JAG GÖRA UTAN HONOM???


Och jag har en otrolig hemlængtan.. Det gar inte beskriva I ord. Jag saknar Sverige, væshult, mamma och pappa, vardagen hæstarna... ALLT och mest av allt. Gissa tre ganger... MINA HUNDAR!!!!

Jag förstod att hemlængtan skulle vara stor, men att jag skulle kænna en san hær længtan efter HEMMA och trygghet det trodde jag inte var möjligt.

Men jag vet att tiden rullar och jag har det sa bra hær att jag vill inte byta det mot nagot men jag önskar jag kunde komma hem lite da och da och hælsa pa.

Pappa och mamma har sagt att jag ska komma hem I maj och va hemma ett tag, men jag skulle aldrig klara att sæga hejda till alla igen. Minst av allt Classic. Den hunden ær mitt liv, han följer mig vad jag æn gör och nu har jag stængt honom ute.. Det gör ont I hjærtat att tænka pa det. Men vad glad jag kommer vara nær jag far syn pa honom vid flygplatsen. Jag ska krama honom LÆNGE och jag ska inte slæppa honom ur sikte. Och aldrig mer ska jag svika honom sa hær længe. Han ær gammal och jag vill ha varenda möjliga minut med honom. MIN ÆLSKADE CLASSIC. Det svaraste av allt ær att jag inte kan förklara för honom att jag kommer hem, varför jag gör detta och att jag saknar honom. Att jag fortfarande tycker lika mycket om honom æven fast jag försvunnit ett tag, kunna förklara för honom varför han inte far följa med.. För Daniel kan jag ju sæga vad som hænder, jag kan prata med honom I telefon, jag kan sæga honom att jag ælskar honom och saknar honom...


Usch ju mer jag tænker pa det ju ondare gör det.. Att man kan længta hem sa.

Men det ær inte "ond" hemlængtan, att jag længtar hem för att jag vantrivs hær, det ær hemlængtan för saknaden av allt jag ælskar hemma och allt som ær HEMMA!!!


Hoppas ni har det bra!!


Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Anna!
Jag förstår din längtan mer än väl....Jag verkligen stortrivs med mitt nya liv, det kan inte vara bättre...men saknaden av "hemma" kommer smygande trots allt. Men jag kan ju bara åka hem när jag vill..men ibland saknar man stödet och sällskapet. Men då har jag ju alla mina djur här...förstår att du saknar dina hundar!! Ha det bra!

2008-04-01 @ 14:12:52
URL: http://annmagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0