Lördagen den 12/4-08 Helg arbete..

kl. 20.45

Hej!

Idag har jag jobbat och det gick så himmla smidigt att jag började undra om djuren hade ingått någon slags pakt, som innehöll: - Idag ska vi alla vara snälla och göra precis som Anna säger. Men innan jag ens tänkt färdigt tanken så såg jag honom... Rymmaren Nr ETT på Sveinsstadir! "The Onkel Horse" (han kallas så för att det är Ólis farbror som haft honom men nyligen bestämde sig för att sluta rida, så nu är han här för försäljning)
     Men han gillar inte att vara bakom stängsel. Sätter man honom i en hage så rymmer han till den andra. Sedan började han att stå vid den stora flockens hage.. Ja ja tänkte vi och släppte ut honom där.. Han stannade där i en dryg vecka och sedan.. Ja idag så beslöt han att det var mycket roligare att faktiskt vara där vi satt honom från början, fast utanför staketet förståss. Så jag låste in honom bakom lås och bom idag i rundpaddocken vid det gammla stallet. Nu kan han stå där ett par dagar och TÄNKA!

Sedan flöt dagen på igen. Valde att inte rida Snót idag för hon gick så tufft igår och jag vill inte ha henne överansträngd. Hon börjar bli riktigt fin nu och jag längtar tills utetävlingarna och visningarna sätter igång. Ska bli så roligt!


Nu ska jag ta mig i säng faktiskt och kolla lite på "Vänner" Sedan somna gott!


Kram Anna


ps. Daniel var idag hemma hos mig och hjälpte pappa i skogen. Körde lite traktor och drog ris och så. När han åt så hade Classic krypit upp jämte honom i kökssoffan och krypit nära honom och sedan lagt tassen på hans hand. Sedan tittat på honom med sina frågande, vänliga ögon... Min Daniel och Min Tattit.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna! Ser fram emot att rida tillsammans med dig! Skall bli jättekul att träffa dig igen! Fika i sadelväskorna så ger vi oss iväg. Skulle du inte ha egen ridhäst (?) så finns Tinna till ditt förfogande!

2008-04-13 @ 21:24:15
URL: http://www.bodalund.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0