Fredagen den 4/4-08 En händelserik dag på sveinsstadir!

kl. 22.00

Dagen började med en mindre trevlig händelse, men som var ett måste. För det hade redan pågått för länge.

Efter morgonfodringen gick jag till fårhuset, enda anledningen att jag gick dit var att det stod en främmande bil utanför stallet och jag var mest nyfiken vad någon ville i fårhuset!? Jag hade min aning, och visst hade jag rätt!!
   Det var killen som klipper Ólis får! Oj oj oj det är en redig arbetar karl det där. Han står med böjd rygg timme ut och timme in, dag ut och dag in. Dagen efter kommer han lika tidigt och börjar klippa igen och du kan inte märka på honom att det var han som var här dagen innan. Och vad det gick undan. Det var snabbhet och säkerhet till 100%.

Hihi fåren blev så små!! Hoppas de inte kommer frysa bara... det är ju vinter här....igen.

Sedan så flöt dagen på med träning av unghästarna. Åh jag bara älskar unghästarna. Kan det bli roligare än att bygga upp en framtid för ett djur så? Att veta att jag i alla fall har gjort ett försök i att ge hästen en fin framtid. D.v.s. att man har försökt göra hästen så okomplicerad och lätthanterad som möjligt så att ägaren känner sig trygg och säker med hästen och kan känna att de tillsammans kan arbeta för att bli ett fint ekipage!

Snót fick tyvärr stå back idag.. Jag hade varken tid eller ork idag. Vinden slog hårt i ansiktet hela dagen och jag var så kall och inte alls i form i att rida nr 11. Jag rider henne nu i helgen två gånger istället ochhoppas på fint väder.

Nu är mina ögon tunga som bly. Ska ta en dusch och sedan ska jag titta lite på en film som jag börjat på och sedan somna in, för att vakna pigg och fräsch till en härlig "day-off-lördag" =)

Kram Anna

ps. Jag har börjat på en hemsida också! Spännande! Men oj va mycket det är att pyssla och pilla med även fast mallen redan är klar. Undra då hur det är att göra en från ruta ett!?!?

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Anna!
Här klipper vi för fullt oxå...eller snarare Nicklas, det är alldeles för tungt för mig att hålla dom på rumpan mellan benen och samtidigt stå där med saxen och klippa...hmm...teknik och styrka. Prova om du får möjlighet. Låter spännande med hemsida....den ser jag framemot!!!

2008-04-05 @ 08:21:12
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Ninni

Vad var det för mindre trevlig händelse?

2008-04-05 @ 09:25:15
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se
Postat av: Anna svarar

Ninni: En tvist mellan tva personer! Och jag har inte kvalat till landsmót an.. har ju ingen hast.. TRAKIGT! Vill sa garna försöka! Men jag ska till Gunnar Arnarsson och titta pa lite hastar om tva veckor =) Ager ni Vængur?

Ann: Jag hjalper honom hela dagen idag, packar ull, fangar far, flyttar far, "sercive-anna" helt enkelt! Klippa!? Nje jag tror jag star över.. hehe

Kram Anna

2008-04-05 @ 14:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0