Fredagen den 25/4-08 Rekstur

kl. 20.30

Igår så gav vi oss av på vårt första två dagars rekstur. Det var ok väder, uppheåll, lagom varmt men ingen sol.
Vi red längs en grusväg som började i öppen terräng men som sedan gav sig av upp i bergen och tillslut red vi med vattnet till höger långt nedanför oss och berget högt omslutande på vänster sida.. Men man kunde inte se toppen av bergen för det var tjock dimma längst upp. Och under hela tiden hörde vi vattnet som forsade längs med bergsväggarna och ner i den stentäckta marken, vattnet slingrade sig sedan ner i små springor i marken och forsade sedan ut i vattnet på andra sidan vägen.

Underbart.. det var som att vara i en dröm! Hästarna skötte sig kanon och vi hade bara ett par tappade skor som Heimir fick sätta dit igen. Vi är hela tiden tvugna att ha skonings grejer med oss så att vi kan sko på plats. För de kan inte springa och fläka upp fötterna.

Men det är äventyrligt att fösa så mycket hästar. Det är ju tillsammans med annat mötande folk, hästar och bilar. ALLT kan hända. Särskilt på hemvägen då hästarna VILL HEM. Deras ögon bara lyser!


Nu ska jag fara och sova! Har arbetshelg denna helgen så jag måste vila..

Ska börja sticka min egna tröja imån med! Var och köpte garn igår!


Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Lina

Hi, hi
"fara och sova"...du börjar prata isländsksvenska! Bravo Anna!
Låter som en underbar tidtur! Själv har jag upplevt 60 hästar under en 4 dagars långritt, oxå en upplevelse. Det går inte att förklara känslan, är så stort.
Men idag skulle du varit i Vaggeryd. Bjarg & Vaggeryd finns nu med på islandshästkartan! Nästa år får du hålla dig hemma!

2008-04-26 @ 22:34:49
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Anna svarar Lina

haha oj det märkte jag inte ens när jag skrev.."fara och sova" Du ska höra mig när jag pratar svenska med personer jag träffar här på Island.. Det blir en hel del blandning mellan isländska-svenska-engelska.Usch det är svårt. och när jag pratar här på gården så är det mest isländska men när jag inte kommer på ord så blandar jag in engelska. Fast mest synd är det om de som tvingas lyssna.. hihi
Kram Anna

2008-04-27 @ 21:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0