Söndagen den 14/10

22,00


Idag var det Sagas sista dag hemma hos mig, tråkigt måste jag söga för hennes hjälp har varit guld värd. Hon fick gå med två handhästar som "avslutning" på Mycket Väl Godkänt arbete =) Sedan fick hon "luffsa" med hem jämte Lina och dotter Tinna, med rikte mot BODA!!!!!!!

Idag tog jag låååång sovmorgon, har varit så sliten det sista, inte bara i kroppen utan huvudet också. Sov till 10... men en dag i veckan tycker jag att jag har rätt till det faktiskt!
    Haft hjälp av min Daniel idag igen, uppskattar honom enormt mycket. Men nästa helg får han ledigt. fniss!

Hästarna har fungerat super bra idag, utom en... Min stackars Greifi, får en sån klump i halsen när jag tänker på det... Han andas verkligen inte bra alls.. 49 andetag/min, vilopuls. Min fina fina älsklings häst, Varför just Du? Jag skulle inte vilja lägga över detta på någon anna häst heller, men jag kan inte hjälpa det, detta är liksom inte rättvist. Han är en sån speciell varelse.. Bland det snällaste djur du kan hitta. När jag plockar fram hans sadel och lägger padden på hans rygg, då vet han vad som väntar, han ska stolt få bära matte fram över skog och mark å när tansporten kommer då hoppas han å tror han att han ska få åka på tävlingar och showa, han älskar uppmärksamheten och berömmet: VA? är han verkligen hingst? - Ja det är han, en mycket underbar sådan!

Nu är det mest: veterinärbesök, obehag, veterinärbesök, obehag... Ska jag någon mer gånga i hans liv få ta fram transporten åka med honom till en tävling och lasta ur honom, höra hans skrii som säger: - Hej! Här är jag. Å se hans laddade blick när jag ska sitta upp å han vet vad som gäller, han vet att nu är det dags nu är det allvar... Ska det mågonsin mer bli så!?               Min Älskade Greven!

Nu ska jag sova och hoppas på att han är piggare imån, ska ringa å råd fråga veterinären, om det har med medicinerna att göra att han blivit sån här.. Håller mina tummar för en piggare Greifi imån!

                                   /Anna




image3


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Anna! Hoppet är ju det sista som överger en...det kommer säkert bli jättebra med Greven...önskar er lycka till!! Ann

2007-10-15 @ 11:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0