Måndagen den 8/10 2007

Jaha så var det dags för mig att också skaffa en blogg, snacka om att falla för grupptrycket *skratt*
Det ska faktiskt bli ganska roligt att få skriva av sig lite!

Idag har jag ridit, ridit, ridit och åter ridit, men Oj så roligt det är.
Alla hästar sköter sig jätte bra! Men det är väl farligt att säga så också för det är väl då turen vänder...
Är inne på min andra vecka av 10 nu och det känns helt okej, de gör framsteg och det känns fortfarande som att jag lyckats göra det roligt för dem för de kommer när jag ska hämta dem, de är uppmärksamma under hela träningspasset. Tänk att få ha det så här varje dag. Lyckos dem som kan leva på hästarna!

Otroligt Tack till Lina för att jag får låna Saga av dig, hon är en klippa och så duktig på att uppfostra de små =)
jag bara sitter där på hennes rygg och kan helt koncentrera mig på unghästen som springer jämte. Tack!

Sitter här ock försöker komma på vad jag ska säga när jag ringer till Island om min arbetsplats där efter nyår. Måste prata engelska och det är lättare sagt än gjort när det gäller hästord. Oj vad nervös jag kommer att vara när jag ringer imorgon. Lovar att skriva hur det gick!

Min gammel pudel var jätte pigg idag och han sprang runt och lekte med ett löv, hur det nu kan vara roligt.... =S
han och hans helbroder är 9år nu och det är läskigt men börjar faktiskt tänka på den tid då de inte kommer finnas mer.. Classic är den som är mig närmast och vi hänger ihop dagarna långa.. Min bästa vän helt enkelt. Tänk den dagen han inte sitter vid jordkällaren och spana efter mig när jag kommer hem från jobbet, den dagan jag inte får känna hans pussar i hela ansiktet och lukta hur gott han doftar.. Nej nu blev de sorgligt, men jag kan inte hjälpa det.. Kommer sakna honom otroligt men för hoppningsvis har vi några år kvar tillsammans!
Det som oroar mig är hans nackproblem, men peppar peppar så har han varit pigg i över 2 månader nu. Kanske skulle pröva hundsim!?

Nej nu kom Lina så jag ska gå ut å vara lite social!!! Samtidigt natta mina hästar!

Godnatt! Kram Anna

image1


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna! Jättekul att läsa din nya blogg. Jag kommer bli en flitig besökare! Så roligt att du tycker om min Saga...

2007-10-08 @ 21:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0