Torsdagen den 22/11

22,10

Oj vad jag slarvar med att skriva i min blogg.. Tycker att det är roligt men när jag kommer in sent på kvällarna så lockar sängen mer än datorn.

Idag jobbade jag som vanligt, tiden gick riktigt fort idag för jag hade mycket att göra och klantade mig lite med en av maskinerna så det blev extra stressigt i slutet. Sånt som händer.

Sedan kom jag hem, åt och stack sedan ut och red en av unghästarna och hade en annan av dem som handhäst, de funkar så bra ihop att det var inga som helst problem och de båda kan själva gå som handhästar så vi hade bara jätte roligt som man allt som oftast har när man rider med handhäst!! Fler borde pröva och uppleva känslan, OBESKRIVLIGT!!!

Sedan gick, hrm åkte jag upp till lina då jag är lite, JÄTTE, mörkrädd så promenad va inte å tänka på.. Väl där pratade vi en hel del, svenska, men sedan övergick vi till saga på Isländska. Vi läste om Palli som var ensam i hela världen, de va en modig liten kille!
Å jag vill bara till lägga att vill man ha tung gymnastik och lära sig de mest otorliga stavelser du kan tänka dig, börja plugga isländska, det låter så vackert och som en sång när en som kan pratar isländska, så skulle jag själv försöka och det lät som värsta finskan med hackiga uttal. Försökte verkligen härma efter som Lina sa de, men de ville liksom inte komma fram.. men övning ger färdighet eller va de är de brukar säga.

Tog mig en runda i stallet och hälsade på hennes hästar, å lille rossman, fortfarande lika söt! Fick även se den målade bilden på Scottis, OTROLIGT VACKER!! Gud va duktig hon är som målat den, helt fantastiskt, det var som att själen va kvar i Scottis. Hon hade verkligen fångat ögonblicket!

Imån börjar dagen ganska tidigt, fast de känns inte alls jobbigt för imån går jag upp för att rida och pyssla med djuren så då är det bara skönt att stiga upp.

Nu ska jag knyta mig, läsa lite till om Palli bara!

/@nn@

ps. kom åt någon knapp så de blev så här konstiga tjocka bokstäver.. jag är inte så vidare teknisk av mig..

Kommentarer
Postat av: LIna

Anna, du var jätteduktig på att läsa om Palli! Fattar inte att du snappar upp språket så snabbt!

2007-11-23 @ 07:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0