Onsdagen den 19/12

19,00

Sitter här och funderar och planerar inför helgen... Har inte handlat en enda julklapp.. i och för sig så brukar jag aldrig handla speciellt mycket bara till de allra närmsta. Men jag syter för själva in handlandet.. Tid som jag kunnat lägga på något mycket roligare, Hästarna t.ex. =)

Sov ända till tre idag, var helt utmattad efter nattens arbete, men det straffar sig för nu är jag jätte pigg och kan inte somna..

På fredag ska jag handla lite...
På lördag bär det av till värmland och lämna två unghästar, åker kl. halv 4 på morgonen... SNARK! sedan är det hem snabbt byta om och göra mig iordning för JSK (styrkelyftarklubben) årliga fest! Så det blir en låååång dag.
På söndag ska jag handla det sista, bada mina hundar och slå in jul klappar.

Snacka om att vara ute i god tid!!! Haha

Min ena katt, den som precis blivit inne/ute katt (vi har i vanliga fall aldrig katterna inne, utan de har sin uppvärmda sadelkammare att gosa i vinter tid..) Men denna katten är den äldre honan och när vi skaffade hem en hon kattunge så blev de slagsmål och Kisse-Lina (den äldre) blev mobbad. Så hon bor numera inne den mesta tiden.. Men iaf, idag när pappa släppte in henne efter hennes "göra-ifrån-sig-runda", då blodade hon ner hela köket.. Hmmm???
Visiterade henne och upptäckte att hennes topp på svansen har liksom vikts ner och den är skinnflådd och blöder.. Vi tror att hon varit i hästhagen och blivit trampad, men det skumma är att det är andra gången på mindre än en vecka som hon kommer in sån...!?
Ska ringa veterinären imån och se om man kanske kan ta bort det yttersta på svansen, så det inte finns risk att det börjar ruttna.. Stackars min lilla smille-fina!!!!

Nu ska jag FÖRSÖKA sova.. suck, det är hopplöst att gå till sängs och veta att man måste sova.. då somnar jag aldrig..

Natti natt! /Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0