Måndagen den 17/12

17,50

Det blev tävling i lördags. Jag mådde inte alls bra men kände att jag kunde ändå göra en hyffsad insats..
Det blev för mig 170 i knäböj, 90kg i Bänkpress och 150 kg i marklyft.
Mina två lagkamrater gjorde också de fin fina resultat och tillsammans så segrade vi i en hård kamp ända fram till sista marklyftet!! Gissa om vi var glada. Med endast tre junior tjejer i vårat lag så tampades vi med senior lyftare som har lyft framgångsrikt på både EM och VM men vi kämpade och stöttade varandra och visade sann lag känsla som tillslut gav oss GULD!!!

I söndags körde jag, mamma, pappa och daniel hem tre av unghästarna. Det  var både sorgligt och skönt att de fick komma hem till sina vanliga hem, men kanske får jag träffa dem igen!? Kommer iaf att hålla kontakt med ägarna då de båda (1 äger två och 1 äger en) är trevliga och kunniga människor!
Pappa körde hem lite före oss andra och hämtade en ensilage bal så nu känns det tryggt med mat ett bra tag framöver!

...och idag har jag klippt en av mina två pudlar, Classic.. Han blev som ungdomen själv. Jag brukar annars vara väldigt noggran med att alltid klippa och bada dem var 8.e vecka.. men nu under en period då det har varit väldigt mycket har de bara blivit omkötsel av öron, klor och tänder, då tiden inte räckt till. Så jag kan tänka mig att Classic tyckte att det var en aningens JÄTTE skänt att bli av med den varma kliiga pälsen!! Han ville till och med leka idag..
Han har börjat dricka mer vatten en vanligt det senaste, vet inte om det beror på något med hans hälsa eller om det helt enkelt är det milda vädret och att han har haft ganska mycket mer päls än vad han är van vid!? Ska avvakta lite men förmodligen blir det en hälso koll för honom i slutet av Januari. Han leker ju som en valp vissa dagar och är pigg, sover dock hårt och mycket och snarkar ofta.. men det är väl ett tecken på att han börjar bli gammal.

Nu ska jag vila lite.. Jobbar ju inatt. 4 nätter kvar sen hoppas jag mig bara behöva jobba extra ett par timmar i veckan och kunna ägna resten åt andras hästar! Men vi får se vart vägarna leder... Jag vet iaf att jag har ett mål, och målmedvetenhet är bara mitt förnamn!!! =)


Kommentarer
Postat av: Ann

JÄTTEGRATTIS TILL GULDET!! Du är en sann kämpe! Du kommer gå långt med det du företar dig!!

2007-12-17 @ 19:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0