Måndagen den 27/7-09

Kl. 21,50

Oj vilken helg.

I fredags åkte jag och pappa till norge för att hämta hem min farmor och farfar från deras hus.
Pappa körde upp och hem, jag fick ju köra farmors bil hem... Pappa körde sammanlagt 96 mil... (!)
Vi steg upp kl. 05,30. Körde 6 timmar upp och 6 timmar hem med en paus. Hemma igen kl. 21,30.
Åt pizza...
Sedan skulle jag ju tävla lördag-söndag så kvällen och natten gick till packning och förberedelser.
Klockan 23.30 somnade jag och kl. 02.30 ringde klockan. Masade mig upp tog lite frukost, gick till stallet och skakade liv i Snót och Kristall. De undrade vad i hela fridens namn jag gjorde där NU??? (de undrade jag med.)

Jag startade Kristall i femgång.
Han gick som en klocka ända till passläggning nr 1... Han låg bara halva sträckan och i nedtagningen trampade han av sig skon och fläckte hoven. Red sista läggningen också men resultatet kan ni ju nästan räkna ut själva. Men vi är två fighters och ger oss aldrig.
Det gav oss en plats i b-final m ynka poängen 4,40 med 0 för pass.

Red Snót i fyrgång vilket jag ALDRIG mer kommer göra. Hon är en femgångshäst punkt slut. Hon gick fantastiskt men för mycket pass häst helt enkelt...

Pratade med pappa och sa, vi åker hem. Detta är inte min dag.
Pappa talade förstånd med mig och sa i denna familjen ger vi inte upp.
Så vi tog in kristall i transporten och påbörjade skoning. Jag var ur säker och satte alla sömmar i nya fina hål.
På lördagen startade vi b-final sist in av 6 st.
Han gjorde en fantastisk tävling och vi vann b-finalen med 5,17 med slarv i läggningarna.
Detta gjorde att vi får starta a-final... så 4 timmar senare...

....gick vi in som nummer 6 av 6 i a-finalen. Kristall ladddade om liksom jag.
Vi gör tre säkra läggningar som bara blev bättre och bättre.
Vi säkrare en fin 3:e plats med poängen 5,43.
Om jag är glad??????
Jag är så glad så jag kan spricka. Vilken häst jag fått tag i som fixar detta och bara blir bättre och bättre.
Ni ska veta att det är inte ett varv vi rider á 250 meter st....

Bad om ursäkt till Snót att jag svikit henne..

Nej nu kommer Daniel med husvagnen. Vi ska på husvagns semester till... hmmm Falken berg? eller var det Varberg...? Aja västkusten iaf =)
Hemma igen på fredag!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0