Söndagen den 26/4-09

kl. 19-20

Återigen har det gått ett par dagar..hrm veckor innan jag skrivit...
När jag tror att NU kan jag börja skriva kontinuerligt igen så... ja då kommer det upp något nytt...

Jag har jobbat mycket, varit på kurser med hästarna, tränat på vaggeryd, fått ny träningshäst och hållt lektioner.
Allt har varit jätte roligt och tiden till dator har bara inte funnits.
 
Några godbitar..

Var hos Magnús Skúlasson och tränade Snót och Kristall (Kristatl, dumma Anna har ju inte sagt rätt vad sin häst heter fastän jag kan uttalen på isländska =z...)
Hos honom red jag massor av pass och han gillade Snót och trodde det skulle gå bra för henne och mig på tävlingsbanorna. Han hittade en pass i henne som jag aldrog sett och jag fick lära mig knepet =) NÖJD!!!

Kristall tyckte han bra om och gav mig massor med tips gällande visningen och passridningen med honom. Och vad han trodde Kristall kunde få i pass på visningen... Ja det får ni förhoppningsvis se nästa vecka!!!! hihi

Första träningen på Vaggeryd efter Magnús besöket gick KANON! Åh vad jag älskar de här båda hästarna när jag reder ut att rida dem perfekt. Finns mer att utveckla, naturligtvis som alltid, men vi börjar bli ett riktigt team. Min sessa, jag och prinsen!

Känner mig laddad, spänd av förväntan och enormt inspirerad inför visningen.

Den 2 maj åker jag ner till skåne och Margaretehof för att rida SM kval i femgång/senior med Snót. Spännande och otroligt kul Snót är en dröm att rida men väldigt svår då hon är extremt känslig och man måste trycka på rätt knappar inom måttet av hundradelar och dessutom i alldeles lagom mängd annars exploderar hon och man får noll kontakt. Jag har lärt känna henne och tycker inte det är svårt alls men när nya ryttare sitter upp så ser man det komma.
Min underbara sessa nu visar vi dem!!!

Har börjat rida med Linas medryttare på Tinna, vi har jätte roligt och det är så kul med en yngre tjej (haha du e ju sååå gammal Lina!!)

Hundarna är sommar fina, hagarna rensade efter vintern, nya pinnar till saltstenarna är uppsatta, eksem täckena tvättade. Nu återstår grovrengöringen av stallet och uppkrattning av rest höet sedan i vintras.

Idag fick jag hjälp av Emelie med ridning av hästarna. En tjej på 17 år som kommer och rider hos mig när skolan inte tar all hennes tid. Jätte duktigt och rider precis så som jag önskar alla red. Mjukt vänligt och tydligt!

Nu ska jag ha lite tid med min pojkvän för vi ses så sällan nu. Saknar honom enormt på veckodagarna när han ligger ute och jobbar. Tryggheten försvinner och det är TOMT i vår stora säng. Classic och Sam fyller upp den så klart men inte samma sak utan min Daniel.

Jag jobbar jätte mycket i veckan..

Måndag: 16-21 på gym, sense, 22.30-04.30 Cromtjänst
Tisdag: 16-21 på gym, sense
Onsdag: 21.30-06.00 Cromtjänst

Hårt men gott med pengar!!

Ha det gott tills vi ses igen!



Kommentarer
Postat av: Lina

Hmmmmm....Anna, man är inte äldre än vad man känner sig! Skratt!!!!



Inser att jag alltid kommer vara typ 20 år äldre än dig, men det visar väl att vänskap inte har någon åldersgräns?



Jag kommer alltid minnas dig som lilltjejen på shettisen som på en helgkurs i Bjarg kom springande till mamma och upphetsat berättade att hon lärt sig att hästen skall gå som en makaron i kurvorna!!!!!



Kram!

2009-04-26 @ 20:56:41
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Elin Persson

Lycka till i morgon!

2009-05-01 @ 12:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0