Fredagen den 12/9-08 HÖST!!!!!!

kl. 17.00

Här sitter jag i min fåtölj med datorn i knäet och tycker mest synd om mig själv.
Vaknade efter 5 timmars sömn klockan 12 idag. Pappa och jag skulle hjälpas åt och fixa stallet innan vi skulle bege oss till Jönköping för ett styrlepass. Men det slutade med att pappa fick åka själv. Min mage sa nej. Hade sån värk att jag gick dubbelvikt ett tag. Jag lider av magvärk sedan ett och ett halvt år tillbaka. Men jag har varit för dum "lat" för att säka hjälp. Trotts pappas bestämda order att ta det lugnare i vardagen och gå till läkare så har jag trottsat honom.

Men idag fick jag en mörk blick: - På måndag RINGER du läkare! och du rider INTE idag.

Jag får väl ta mitt förnuft till fånga och undersöka. Man vet ju aldrig vad som kan dölja sig i smärtan. Man tänker ju alltid, det händer inte mig.. men tänk så gör det de??

Nu har jag en träningshäst mindre.. men blir hon ersatt?? Vi får se. Ska prata med ägaren ordentligt först.


Hösten slår mot rutan. Sedan min Islands vistelse finner jag en otrolig frihet i hösten. Jag plågades varenda minut i den stekheta sommaren vi lyckades få i en vecka i år. Ligger man på stranden med tillgång till vatten så är det ok. Men hemma med djuren... NEJ TACK!
Vår, höst och sena sommar kvällar det är min melodi. Vintern gillar jag men inte den svenska. Jag vill ha snö, snö som ligger som man kan hitta på roliga saker i.

Jag får ju inte gå ut mer än nödvändigt idag så jag får nöja mig med att lyssna på blåsten genom mitt fönster. Höra vinden dra i löven som snart trillar till backen och gör ett härligt färgglatt täcke som hundarna kan busa i!

Daniel kommer snart. Vi ska tillsammans med mamma och pappa äta av mammas SUPER goda färsbiffar med potatis och hennes himmelskt goda sås. Tillsammans med egen plockad lingon och ett stort kallt glas med mjölk! MUMS. Det är vad min mage behöver det!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0