Torsdagen den 27/3-08 Langa dagar med mycket roligt!!

kl.19.30

Först till Ninni om bilderna pa Snót och Dynur:

Om du klickar pa februari i höger kolumn och sedan rullar ner till den 5/2 sa kan du se bild pa Dynur. Förtsætter du ner till den 4/2 och 3/2 sa finns det bilder pa Snót. Tack för att du trampade i min kommentar lada!!!

Det har tyværr rullat pa ænda fran söndag till torsdag innan jag har skrivit... Men det ær mycket nu.

Nær Daniel ær hær sa vill jag ha varenda lediga minut med honom sa da har det bara inte blivit av att sætta sig framför datorn och skriva. Men jag ska försöka ha min blogg lite mer vid liv nu..

Vi (jag, Elisa B och K samt Nadine - tyska tjejerna pa granngarden Þingeyrar) trænat ihop en flagg kadrilj. Allt har kænnts kanon och jag har verkligen sett fram emot detta sa mycket.. Men förra gangen vi trænade sa bara slutade alla.. Sa de va bara jag och Elisa K som ville vara kvar.. Men tva ær ju lite fjantigt.. SURT!!!
Men ett bra besked ær att de kollade Snót om hon var okej att ha med i showen som avkomma till Smári. Det gick fin fint.
Sa idag har vi (jag och Elisa K) trænat pa "vara" ston och satt ihop ett litet program att rida, jag ska ha Daniel till att filma det men det blir nog svart att fa ut pa bloggen.. hmm far fundera lite.

Showen ær i morgon kl. 20.30. Det kommer vara en skoj show med det bæsta fran trakterna. Ska bli spænnande att se.

Denna veckan ær Óli bortrest till Reykjavík för att undervisa och dömma tævlingar, sedan ska han tævla pa en av Islands största vinter tævlingar, pa is (naturligtvis). Han tævlade ju i lördags. Och han kom tvaa. Vann en stor pokal, massa pask godis och en san dær stol som de kallar "lasy-boy", man kan sitta i den och dra i en spak sa blir den næstan som en sæng. Ettan vann en sadel... Detta kallar jag PRISER!!!!!
Idag akte Inga Soley, Sunna Margret och Daniella (tjejen som bor hær), för att besöka Inga Soleys förældrar i Reykjavik och sedan kolla pa tævlingarna.
Kvar i huset ær nu, jag, Daniel, Heimir och den tyska kvinnan som övervakar Daniella samt dennas man.
Övervakarens man ær en stjærna pa att laga mat och till pa köpet sa tycker han om att laga mat sa det blir nog en fin fin helg tror jag!!

Pa hæst fronten sa ær allt i stort sett som vanligt, förutom med Dynur da. Har börjat slæppa honom allt mer och mer men det ær svart, riktigt svart.
Snót har statt i ett par dagar och jag satte igang henne i förrgar, hon va riktigt stel men bara efter att ha ridit henne tre ganger sa ær vi tillbaka dær vi slutade sa det kænns kanon.
Övade inför showen idag tillsammans med Elisa, hennes hæst och Snót funkade utmærkt tillsammans.
 ÆR INTE ISLANDSHÆSTAR BARA FÖR HÆRLIGA?????

Nu ska jag kila in i en VARM och LANG dusch och sedan krypa upp i Daniels knæ med en bra film!!

Ha det gott! Och jag lovar att det ska bli mer regelbundet igen, jag har bara haft en aningens för mycket de senaste dagarna.

Kramar Anna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0