Fredagen den 7/3-08

kl. 11.30

Jag valde att stanna inne idag ocksa. Kænner mig inte febrig men jag har ingen lust att riskera att vara ute och sedan bli sæmre igen.
Det kænns sa skönt hær ocksa för bade Inga Soley och Óli sæger att jag ska stanna inne tills jag blir ordentligt pigg och alltid veta att jag kan prata med dem om jag mar daligt eller behöver nagot.

Inga Soley har varit jætte snæll och servat mig med diversedrycker och mediciner som jag behövt.

Men idag ær jag riktigt förbannad över att jag ær sjuk för det ær en helt fantastisk dag ute med mycket puder snö, ca minus 6 grader och solsken!!

Imorgon ær det Is tævling och vi hoppas pa samma fina væder som vi har nu.

Maste bara berætta en sak som hænde mig under onsdag natt...

Jag har mitt rum i kællaren (det ær en inredd kællare, jætte mysigt och jag STORMtrivs) Navæl nær jag har elementet pa sa blir det ganska dalig luft inne i mitt rum sa jag maste ha fönstert öppet för att samtidigt fa varm men frisk luft.
Under mitt fönster har jag en prasslig IKEA kasse stande med min smutstvætt.. 
Jag lag i lugnan ro och sov men vaknade av ett prasslande duns. Satte mig raklang upp i sængen och med min feber yrsel kunde det vara manga saker som orsakade den dunsen och jag tænkte langt ifran resonligt. Sag nagot svart försvinna in bakom min sæng. Var pa væg att skrika men sa slog det mig att....
Kikade försiktigt ner bakom sængen och visst var det sa...
Gardens svarta katt hade klættrat in genom fönstret men utan att första att bakom gardinen sa stubar det 2.5 meter rakt ner i golvet.. dærav dunsen.
Jag var lagom skraj och nær jag vaknade andra gangen undrade jag om jag hade drömt eller ej...
Berættade för Inga Soley och det ær visst vanligt att katterna smiter in nær man har fönstrena öppet för fullt. Sa nu mera har jag dem bara halvöppna. För vem vet vad som annars kan smyga in ? ? ?

Nu ska jag hjælpa Inga Soley med maten och sedan kanske ta en nypa luft i det vackra vædret.. men HRM INGEN RIDNING!!!!

Ha det gott!!

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: LIna

Hej!

Mötte din mamma och Greifi idag! De satt på en timmertrave ner mot flygbanan och vilade i den sköna vårsolen. Ja, det var Lotta som satt och solade och Greifi som vilade... Han såg fint ut!

Viskade en hälsning till honom!

Hoppas du är på bättringsvägen och snart är ute bland hästarna igen.

2008-03-08 @ 16:23:07
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Anne Marit

Hei Anna!

Hvis du vil se bilder av hundene våre og Ida, har Ida vår datter som er 20 år og er din firemenning nå fått sin egen hjemmeside. Adressen er : http://piczo.com/mymelba. Jeg har også gitt henne adressen til din blogg, så kanskje hører du fra henne. Hun er også i ferd med å få egen blogg. God helg. Klem Anne Marit

2008-03-08 @ 18:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0