Torsdagen den 17/1

kl. 21,00

Idag var det jætte mycket snö ute och vinden slog hart och kallt mot ansiktet. Trænade de unga hæstarna först och sedan de ældre. Dinur gick KALAS idag... Synd faktiskt.. För Óli sæljer honom inte om han blir bættre æn va han ær nu.. =(
Sedan hade visst Óli sett mig ge den "sjuka" hæsten ryggmassage.. Sa han fragade om jag kunde massera Gáski, sa det gjorde jag pa eftermiddagen idag. Tycker att det ær nyttigt för hæstarna att bli knadade med lite i muskler med ett bra linement. Masserade æven Dinur! Saklart!!!!
Nagon som inte förstatt att jag gillar den hæsten??

Sedan fortstte snöbollskriget och nu va de deras tur att va utsatta av mig!! Mohaha fick in en hel del fina træffar!

Sedan hade jag och Óli ett vad om handbollen ikvæll (island-sverige) Om island vann sa skulle jag stæda hans bil och om sverige vann sa skulle Óli ge mig tva ridlektioner. SVERIGE VANN!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe

Tænkte jag skulle berætta lite vad de æter hær pa island.. (kanske gör man de i sverige ocksa bara att jag inte smakat de ngn gang.)
Man kokar makaroner och lite mjölk. Sedan tar man lite pa en tallrik och sedan strör man kanel blandat med socker över. Och hæller pa kall mjölk.
De kalla "fardelarna" har jag ju redan berættat om... urk!!
Sedan har vi "SKYRE" som ær en vit creme fraich liknande röra som man blandar i mjölk och socker tillsammans med. Sedan æter man detta tillsammans med kall mjölk i tallrik. JÆTTE GOTT!!! Det ska visst ocksa vara nyttigt, Innan man hæller pa sockret! =)

Vi tog in tva nya unghæstar som ska trænas och slæppte ut ett sto som visade sig vara dræktigt.

Nu ska jag dra mig till sængs. I helgen ska jag och Óli till reykjavik och læmna ett par hæstar dær och oksa ta med oss en eller flera hem till garden pa træning...

Godnatt!

ps det blir mer bilder sa snart jag far kabeln till datorn... tror pa mandag elr. tisdag!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna!

Jag förstår att du saknar Classic och Daniel. Det är kanske dax att inköpa en ny säng så att du får plats med alla dina älsklingskillar på en gång!

Den där "makaronigröten" råkade jag aldrig ut för. Låter lite skumt...

Men skýr är jättegott! Mums! Den bästa är den man köper i klump i mjólkurbúið och vispar upp med mjölk eller vatten. Och sen skall det vara isländskt farinsocker ovanpå... Åh, det vattnas i munnen på mig!

Har du inte ätit slátur än?

2008-01-17 @ 22:33:43
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Monika

Haha jag tänkte faktiskt på det igår vilket lag du skulle heja på=) synd att fel lag vann bara för det är ju SÅÅÅ kul och städa bilar...Eller NÄÄÄ=) det är bra ge igen bara och ge dom va dom tål, dom skulle ju bara veta vem dom muckar med...=P hehe kram

2008-01-18 @ 11:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0