Söndagen den 6/1

17,00

Ær nu inne efter en dag tillsammans med hæstar och en liten tid till faren.

Pa garden finns det 80 st egna hæstar plus ett x antal gaende ston med föl plus ca 30 træningshæstar, lite gardens egna men mesta dels folk som læmnar dem hit för inridning eller tillridning. Sedan ær det 300 far som just nu star inomhus för parning sedan ska de ut i en liten hage och sedan vidare till fjællet!! En vuxen blandras tik som ær KANON med hæstar och far! Hon lyder minsta lilla vink, æven mig. Hon haller helt klart stællningen hær pa garden. Sen har hon vid sin sida tva oplanerade JÆTTE SÖTA valpar, en tik och en hane, Jag vet!! Alla valpar ær söta och alla nyfödda andra djur ocksa! Sen ær det tva katter, en katt som tror att han ær en hund för han försöker næmligen valla hæstar... Gar væl sisadær..

Har ridit tva ganger idag tillsammans med óli, det gick jætte bra och hæstarna vi red va kanon fina! Helt underbart och bara pa idag sa lærde jag mig massor! Men nær jag satt dær och koncentrerade mig pa hæsten och arbetsuppgiften sa slog det mig att jag skulle titta upp... Och vilken underbar syn jag sag... Vi red pa en væg som mjukt slingrade sig nerat allt djupare, hade bergen runt mina sidor och vidderna som sakta öppnade sig allt mer och mer framför mig. En fjord till min vænstra sida som de brukar rida pa nær den fryser. Helt fantastiskt!

Och stallet... Hær ær det minsann inga galler och höga boxvæggar.. utan hær far hæstarna sta næra varabdra, de star fler i samma box och de kan klia och sma busa med varandra över boxvæggarna. Det ær en helt annan atmosfær att kliva in i æn vad "vi svenskar" ær vana vid fran hemma. Hær ær man mycket mer tillsammans bade som mænniska och djur. Och det bæsta av allt ær att alla djuren ser sa pigga, friska och glada ut. Alla ær tillfreds med tillvaron att fa arbeta men sedan kunna ga och stælla sig tætt intill kompisen i boxen bredvid utan att bli undanstælld och inburad som en kanariefagel. Helt fantastiskt att uppleva det.

Kan inte förklara kænslan av att vara i detta landet... tror som Lina att det ær nagot som man maste uppleva innan man tror det sjælv. Bara det klarnar upp lite nagon dag sa ska jag ta lite foton... Jag har ju tid pa mig iaf!

Nu vankas det mat luktar det som!!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Anna, jag ryser när jag läser din blogg idag... Du skriver med sån inlevelse och glädje att jag bara hoppar rakt in i livet du beskriver. Jag hoppas och tror att du kommer bli (är?) lika förälskad i landet och människorna som jag!

2008-01-06 @ 20:02:53
Postat av: Lina

Kikar in, men ser att du inte hunnit skriva idag. Väntar med spänning på nästa rapport! Kan hälsa från alla i Bjargs styrelse! Tror att många kommer följa dig på bloggen! Sköt om dig och njut av Island och hästarna!

2008-01-07 @ 22:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0