Lördagen den 5/1

22,50 (islændsk tid)

Nu har jag kommit till Island! Landade 15,30 och mötte upp med Óli, han jag ska jobba för, vi sag oss lite omkring i reykjavik och jag fick bl.a. uppleva stall som radhus! Det va ett omrade med BARA stall och det va allt fran 5-20 boxar i varje. En tillhörande hage och MASSOR med folk och hæstar över allt! Med hærliga ridvægar upp bland berg blandat med öppen terræng. Sedan mötte vi upp med hans fru och at en middag tillsammans.

Sedan ut i det islændska mörkret och en bilresa pa ca 1,5-2h fran reykjavik till garden de bor pa! Och vilka væder skillnader det ær hær, pa bara ett par kilometer fran reykjavik sa gick det fran att vara milt væder till att bli -5 och snö blast.. Jag sag inte sa mycket av landskapet island idag, men iman nær jag vaknar da ni da ska jag pa upptæcksfærd runt garden =)

Men æn sa længe... Underbart!

Vi hörs förmodligen imorgon igen!

H. Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Goðan Daginn! Skönt att du överlevde flygresan(!). Då klarar du nog resten också! Island på vintern ÄR väder. Det är VÄDER hela tiden och som du märkt så växlar det snabbt. Om några dagar kommer du förmodligen vara rejält genomblåst! Kram!

2008-01-06 @ 10:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0