Lördagen den 2/2-08

kl. 19,30

Nu sitter jag vida datorn och lyssnar pa Bonnie Tyler - Bitter Blue, En av mina absoluta favorit latar. Den far mig att kænna ett lyckorus, som om jag behövde de... hehe!
Jag gar fortfarande och tænker pa gardagen, kan inte fatta det. Allt tungt jobb va sa lætt idag, undra varför.

En skum sak som slog mig igar pa kvællen...
Jag fick ett e-mail om en bön: "Teresas bön"
Detta var "förtexten" vem teresa ær/var

Om du inte känner till det, är Sankta Theresa känd som
Helgonet för de Små Sätten, betydande att genom att göra
små ting i livet väl och med stor kärlek. Hon
representeras av rosor. Må alla som får detta budskap vara 
välsignade.

Man skulle göra en önskning innan man læste bönen sedan læsas och skickas till 11 vænner och fick inte raderas.
Sedan skulle jag fa svar pa den fjærde dagen..
Jag læste och gjorde detta i mandags. Fjærde dagen för mig skulle bli pa fredag

Min önskan var: Ma Dinur ga bra för mig sa jag far fortsætta rida honom.

Dinur har aldirg i hela sitt liv gatt sa bra som han gjorde pa fredagen, den fjærde dagen. Och den fredagen var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv.. Va det tack vare Teresa som just fredagen den 1/2-08 blev en sa bra dag för mig eller va det bara slumpen...? Jag tror egentligen inte pa sanna hær saker och brukar alltid slænga alla typer av dessa mail.. Men valde att göra som det stod...

Idag har varit en lugn dag och inte sa mycket spænnande pa schemat.. Hæstarna smet ut pa vægen för mig idag, sprængde staketet... IGEN!!! Da skrek jag för mig sjælv: Varför væljer man detta frivilligt??? Óli skrattade nær jag berættade för honom, och sa:

- Det hænder ibland Anna och jag fragar mig sjælv detsamma ofta.

Jag hade sa noga satt upp alla linor och gjort extra tradar pa vissa stællen för att de INTE skulle smita. Men hæsten vid namn: Svein. Han rusade rakt igenom han. och ut pa vægen irrade de..
Rutinen upprepar sig, Anna skriker pa Kolla. Startar fyrhjulinge, ber Kolla hoppa upp och sætta sig bakom mig och ger mig ut och gasar sa hart jag vagar.. Snön yr och slar i ansiktet pa mig men jag bara MASTE hinna ifatt dem innan de springer ut pa stora vægen. Nej för sent jag kommer aldrig kunna smyga förbi dem och vænda dem.. Men kanske.. Jo det maste ga...KOLLA YOOOOO!!!!!
Och visst hinner gardens otrliga vovve Kolla ifatt hæstarna och hinner vænda dem hemat innan de nar den stora vægen. Tack Gode Gud för Kolla!

Efter detta stædade jag stallet och grovrengjorde boxarna.. Svettigt.. men jag vill ju behalla mina styrkelyftar muskler sa da far man slita lite ocksa! =) *skratt*
Sedan akte vi ivæg till ett badhus, jag, óli, Inga-Soley, Sunna-Margret (deras barn) och sedan tva andra barn 14 och 7 ar gammla (7 aringen har bestæmt sig för att læra mig islændska!!).
Dær fanns en större bassæng och sedan fick man ga ut (-15 grader) och sedan snabbt hoppa i en bubbel pool som va 42 grader varm. Det va riktigt skönt!  Óli försökte fa mig att rulla i snön och sedan hoppa i bassængen igen, i gengæld skulle han ta kvællsfodringen. Jag va mækta næra att göra det, envis som jag ær och ska klara allt! Men förstandet drog i mitt öra...

Nu ska jag bege mig ner till tv soffan och slappa lite!

Hoppas allt ær bra med er!

Kram Anna

Ps. Ni som undrar... Dinur ær min favorit och jag vill köpa honom, men han ær inte till salu... =(






Kommentarer
Postat av: Lina

Så spännande...och ruskigt...att din önskan slog in.

Smisk på fingrarna åt mig som aldrig skickar vidare sådana mail. Nu missade jag att få min önskan uppfylld...

2008-02-02 @ 22:50:25
URL: http://linahallberg.bloggs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0