Tisdagen den 23/10

19,15

Usch jag var så trött igår så jag bara orkade inte skriva i min kära blogg..

Idag vaknade jag och upptäckte att det är faktiskt minus grader, igen!! Jippie!!! Å vilken härlig dag det blev, sol och lite små kyligt, underbart hästväder!

Red fyra hästar idag och alla skötte sig prima, vissa efter mycket om och men och vissa direkt jag bara satt upp. Det är ju lite det som är tjusningen med hästar, att hur väl du en har lärt dem något så endera dag så kan det bara gå åt skogen alltihop.

Min härliga hund Casper han lever verkligen livet av att bo så här på landet:

Jag börjar dagen med att ta en sovmorgon som heter duga, sedan äter jag lite, HRM mycket mat.
Följer sedan med husse ut och hämtar ved. För att han ska slippa bära allt för mycket så är jag vänlig och bär en vedpinne åt honom, passar också på att gnaga på den på väg upp till huset. Där lägger jag den fint i ved korgen.
    Efter denna kraftansträngning så måste husse få vila lite så då lägger jag mig snällt ner en stund och väntar och väntar, ÄH NU FÅR DET VARA NOG! Upp med dig husse annars slickar jag dig i ansiktet!

Nu blir det bråttom ut och vakta de hungriga hästarna för jag vill inte vara med om något bråkande eller sparkande för då får ni med mig att göra! Å eftersom husse har så dålig kondis så är jag snäll och hjälper honom att bära de tomma höpåsarna ner till stallet igen! Sedan är det dags att visa trögbollarna Greifi och Ófeigur bort till betet, den dära Greifi får jag allt passa mig lite för, för han ska envisas i att bita mig i svansen.. Grr. Sedan bara måste jag bita och reta min pudel vän Sam! Haha han är så lååångsam! Men ändå en rätt rolig filur.. Classic vill jag knappt nämna för han styr bara och ställer över mig hela tiden..

Sen kommer Anna hem och då är det motion och skogs vistelse som gäller.. Efter detta måste jag erkänna att det är skönt att slumra till lite framför kaminen i väntan på kvälls maten.. 

Godnatt vovv från Casper - en lycklig aussie hane

image8

Kommentarer
Postat av: Lina

Hæ! Ofsa gótt lif hann Kaspar hefur i sveitini(på landet) hjá þeir! Smalahundum (vallhundar) verðum að vinna (arbeta)...á hverju dagi!
Èg hef talað með bokasafnin (biblioteket) i Jönköping ídag. Barnabækur kemur á föstudag. Ef þú vill getur þú koma tíl min i helginn? Látu heyra i Þeg! Bless!

2007-10-23 @ 20:07:00
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0