Torsdagen den 6/12

Oj så hade tiden rusat iväg till den 6 december innan jag tar mig i kragen och skriver... Men återigen...för lite tid i mitt liv...

Har nu fått datum för examinationen, det blev tillslut måndagen den 10/12. (säger inte tid elr plats, för jag vill INTE ha åskådare som gör mig ännu mer nervös än va jag redan är !!!! )

Hästarna känns jätte fina, det är en av dem som jag har fått lite problem med... Han är så rädd för allting, det tar mig de första 20 minuterna av ridpasset att få honom lugn och avslappnad och ens lite mottaglig för mina hjälper och krav.

En sak av hundra som jag lärt mig under denna tiden, en rädd och stressad häst går Aldrig att lära något vare sig du är den lugnaste personen i världen, känner inte den rädda hästen att han kan lita på dig då kommer han bara att stressa runt. SÅ få aldrig panik över att hästen i fråga inte vill lyssna och göra som du säger (det gör bara att du själv mår dåligt). Utan ta istället allt för vad det är, släpp kraven och pressen, tänk på att det är en levande varelse du jobbar med. Det går alltid bättre nästa, elr nästa elr. nästa gång... TA DET ALLTID LUGNT och tänk frmaför allt på djuret du arbetar med, de är faktiskt inte födda till att springa på volt i tölt med höga benlyft och böjd nacke. Allt vi ber dem om måste alltid vara roligt och rogivande för dem... Men det är väl det som är lite tjusningen!?

Nu ska jag dra iväg till jobbet ett par timmar.

ha de gott, anna



Kommentarer
Postat av: Lina

Jag önskar dig ett STORT LYCKA TILL på måndag! Det skall säkert gå jättebra! Men du måste skriva på bloggen på kvällen om hur det gick för jag är jättenyfiken! Lin@

2007-12-07 @ 07:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0