Söndagen den 25/1-09

kl. 20.50

Idag har varit en stressig dag mest hela tiden...

02.30-10.00 Anna lyckas sova utan att vakna en enda gång =)

10.45 Mätt och belåten efter en frukost som Daniel fixade åt mig idag. Gullig. Och det har han varit hela helgen. Gjort massor av gulliga saker emot mig... Sådana där små saker som man vill ha ibland men inte för ofta för då är de inte längre gulliga utan går för något som man tar för givet...

12.15 Styr bilen från Bankeryd till Fagerslätt och lektion med tre av mina elever. Riktigt roligt idag för de hade alla gjort framsteg och jag kunde ösa ur mig massor med väl bekräftad beröm!

14.55 WOOOOAAHHHHH ÄR KLOCKAN SÅÅÅÅ MYCKET. SHIT OCKSÅ.....!!!!!!!!!!!! #¤%&%¤#¤ Anna har inte lyckats hålla tidsschemat. Klockan 15 ska jag vara i Vaggeryd för att sitta som sekreterare på Bjargs årsmöte... GASA!!!

15.20 Bad om ursäkt, harklade mig nervöst och hoppades att ingen brydde sig så mycket... Mötet var jätte trevligt och gav härliga diskussioner som ledde till bra och korrekta beslut. En ny styrelse valdes och det med mig som sekreterare. Spännade att ta sig an det. Nästa gång jag är i stan ska jag köpa en pärm, block och penna speciellt för detta så att det är enkelt att gå tillbaka att kolla och att föra in i datorn. Hann dock inte prata med alla så mycket som jag velat.. Var några nya ansikten där som jag gärna hade hört mer om. Men det kommer nog fler tillfällen för jag kände något när jag steg in i det rummet idag.. Något som varit Bjarg ett minne blott i många dagar, veckor och månader nu...år...? Känslan... den kan jag inte beskriva mer än med ett ord: POSITIV ENERGI!

18.30 Åter hemma, åt lite och berättade för pappa om mötet och dess många positiva sidor (mamma var på mötet..). Sedan gick jag till stallet och tränade Kristall på ridbanan. Idag var det skritt och igångsättning tölt på schemat. Ridturen jag hade med Lina igår på ca, 1,5 timmes lugnt tempo hade verkat bra på Kristall då han idag var lugn och avslappnad i alla gångarter, Han skrittade otroligt bra och längde stegen bak för första gången. Härligt att rida honom idag och jag ville aldrig sluta. Men jag höll mig till mina 20 minuter. Han blir så uttråkad om jag maler längre tid så jag jobbar kort men effektivt. Det är ju mycket skritt på ridbanan så uppvärmd blir han. Töltar kanske 5 minuter av de 20.

Nu sitter jag här.. Hade egentligen tänkt skriva protokollet idag men det gick ett bra hästprogram på tv 20-21 så det får vänta till imån. För nu ska jag fika och sedan sova...

Ha det gott!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Kände också positiv energi på mötet! Kuuuuuul!!!!

2009-01-26 @ 08:14:25
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0