Söndagen den 18/1-09

kl. 20.30

Idag gick jag upp tidigt och red en sväng på Kristall och mamma hängde med på Snót.
Kan inte mer än att säga att hon gillade Snót. Det har alla gjort som hittintills träffat henne... Hon är speciell!

Kristall var riktigt fin idag. Lite lugnare idag, lite... Han ville ju helst gå och titta på den söta flickan som gick jämte.. Men han var koncentrerad på mig ändå så jag brydde mig inte.

Sedan var det middag tillsammans med Daniel och hans pappa med fru. Och hennes släktingar. Jätte trevligt och god mat. Ska ni ut ett större gäng och äta kan jag rekomendera "Sjöåkra kursgård" i Bankeryd. God svensk husmanskost med det där lilla extra, och man hämtar mat själv och äter så mycket man vill. Men det är verkligen husmanskost!!
Vi har ätit där många gånger, aldrig betalat, alltid bjuden, så jag kan inte svara på vad det kostar...

Imån kommer veterinären och vaccinerar ALLA djuren... Ut och fånga katter. Alltid lika spännande! Sedan ska jag brottas med lille fölet... Nja dryga 100kg är väl inte så litet... Men jag vill ju ha honom vild så jag får skylla mig själv. Lärde mig de dumheterna på Island. Fast då fick jag brottas med 3-åringar. Det tog ganska låååång tid innan de lugnade sig och många tårar från min sida av att jag var så rädd för dem men ville så gärna. Envis som jag är så ger jag mig aldrig. Tårarna sprutade men en dag så stod jag där med en vildhäst i grimman, som jag fångat alldeles själv =)

Har man väl greppat dem runt hals och mule så är det bara att hänga sig fast och vänta.... tills de av utmattning inser att jag inte ger mig.. Sedan står de froma som ett lamm och låter en få på grimman.
Sedan är ju nästa steg att få dem att gå med.. Men då fäster jag mitt långa rep igenom en gallerpinne, puttar på den på rumpan och när den rör sig framåt drar jag åt repet och vips så står den uppbunden! Sedan klappar man, pratar och ger trygghet. 3-6 gånger burkar det ta (föl) sedan har de insett vem som är ledare, för den här gången =P
Jag föredrar att alltid ha mina djur ifrån mig och att jag bjuder in dem istället för att de tränger sig på som det lätt blir om man gullar med dem redan från första dagarna utanför mammas mage.

Nu ska jag ta och vila lite framför en film. Skulle lägga in de sista bilderna på hemsidan nu men den fungerar inte... hmmm.. undra vad det är för fel... Jag kopierade och sparade all text på hårdisken för säkerhets skull.

Ha det gott!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Lina

Kelgrisar till föl blir snabbt odrägliga! Är så nyfiken på din hemsida. Hoppas inget försvunnit!

2009-01-18 @ 21:39:03
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0