Lördagen den 17/1-09 Debut!

kl. 19.00

Idag har varit en helt fantastisk dag!

Sov länge... till kl 10.30 men det behövde jag. Hade huvudvärk mitt i natten och bara 4,5 timmars sömn förra "natten". Gick bara upp och fodrade kl. 6.30 sedan vilade jag tryggt jämte Daniel en stund till. Sedan gick vi upp och åt "frukost" och sedan en promenad med vild djuren! (hundarna!) Vi sprang och gömde oss och var allmänt barnsliga med hundarna och de fullkomligt lös av glädje, vi också! Älskar mina hundar så, de förgyller dagen. Och att stå brevid och se på när min älskade Daniel busar med hundarna, det värmer mitt hjärta och får en glädje tår att sakta fylla mitt öga!

Sedan till dagens huvudnummer: Kristalls och Snóts första ridtur efter vilan resp. hemkomsten från Island.

Kristall red jag till flygrakan och sedan lite på fälten där nere. Eller red... Jag satt på och höll mig i och bad till gud att han inte skulle springa ihjäl sig! Nä riktigt så allvarligt var det inte. Jag hade kontroll, men han höll inte med om att jag bestämt tempot rättvist.
Vi red i alla gångarter... Ja till och med pass... som han av misstag la sig i från en dålig nedtagning från galopp till trav från min sida..
Men han var mjuk och pigg, och LYCKLIG! Så det känns bättre än vad jag vågade hoppas på!
Han gick liksom hela rundan och gjorde små glädje ryck, ibland med hela kroppen och ibland nöjde han sig med bara huvudet. Mitt energi knippe!

Snót... ÄLSKADE PRINSESSA!
Gick ut i hagen och skulle tränsa henne.. ICKE! Hon tog god tid på sig innan hon bestämde sig för att, det är nog bäst att stå stilla iaf.
Sedan satt jag upp, med pappa ståendes med en liten klump i magen att hon skulle bli rädd och dra. Men inte.. Lugnt stod hon, precis som på island. Och vi red iväg mot fälten bakom huset. Sedan, perfekt raksträcka... Tölt. Och visst, hon är precis densamma och lika mjuk och härlig i steget. Luftade med knäna högt och flöt fram! Jag älskar min Snót! Allt vi tränade och slet för på Island är kvar och jag är så lycklig.

Det som oroade mig mest var att hennes trav skulle vara dålig igen.. Den var alltså riktigt kass när jag började träna henne. Hon kändes halt varje gång. Men så ett par veckor innan visning och landsmót så släppte det. Och den är kvar. Svävade fram och ville fram fortare och fortare!

Jag har haft ett leende på läpparna hela dagen!

Nu ska jag lägga mig jämte Daniel och kolla på film. Lycklig!!

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va härligt det låter=) Skönt att det gick bra! Är du hemma inte nästa helg men helgen efter? Ska ner till mickan då så då kunde jag ju svänga förbi dig en sväng med ifall du är hemma?

Höras nån natt i veckan?

Bamsekramar

2009-01-18 @ 17:10:26
Postat av: Anonym

Namnet försvann visst på andra inlägget...

2009-01-18 @ 17:11:32
Postat av: monika

Åh provar en gång till..

2009-01-18 @ 17:12:28
Postat av: Anna svarar monika

Ja det var verkligen befriande att få igång dem igen och att det kändes så bra!



Jag tävlar i Göteborg hela lördagen. Fredag vilar jag och kan inte rida men du får gärna komma förbi. Söndag är jag hemma också!!



Kramar



ps. klart vi hörs i veckan... Måndagar brukar vara mycket men vi får se..

2009-01-18 @ 20:12:34
Postat av: Monika

Okej va lördagen jag tänkt annars men kan ju ta det på söndagen när jag åker hem då..



Kör bara en bil ikväll så det kan ju passa i morrn lr nåt då kanske? Är ju förhoppningsvis klar rätt skapligt ikväl men ser jag att det drar iväg så kanske jag hör av mig så får vi se=)



Kramar

2009-01-19 @ 15:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0