Fredagen den 23/1-09

kl. 21.35

Det har varit en lång och tuff vecka och jag har varit tvungen att minska på både dator och sov tid för att hinna med.
Nu väntar sängen och en gullig pojkvän som ska fodra åt mig imån morgon! Gullplutt!

Tänkte lägga om min blogg lite...
Tänkte börja skriva tider på dygnet.. Jag tjatar ju jämt om att jag gör så mycket så jag tänkte ni skulle få följa med in i min värld!

Idag...

07.30 Ligger i sängen och har kommit hem från  nattens jobb, fodrat, promenerat en "bajs"runda med hundarna, packat min träningsväska.

11.45 Klockan ringer och jag ska gå upp för att åka till stan och umgås med farmor och farfar samt träna. Hjälpte farmor att plocka ner jul grejorna och ruska av gadiner och lite annat smått och gott. Sedan åkte pappa med henne på några ärrenden och jag vilade på soffan 30 minuter.

15.00 Anlänt till gymmet och börjar dagens ben och bröst pass. Knäböjen gick sådär idag. Trött i ryggen och fick ett balans fel på sista böjen. Men jag känner mig stark nu och har persat både i måndags och förra fredagen.

18.30 Färdig på gymmet. Åkte och handlade de "tunga" grejorna åt mamma, mjölk, potatis, fil, dricka osv.

19.30 Hemma och äter idag kyckling och ris som mamma gjort. Mmm Vad gott!!! Jag och Daniel värmde lite vitlöks bröd i ugnen som vi BÅDA älskar.. Haha vilken tur =) När vi ätit gick vi ut till stallet och förberedde för Daniel i morgon bitti.

Sedan har jag pysslat med lite papper och nu ska jag somna gott på Daniels bröst.

Ha det gott så hörs vi imån!

Ps. Skuggadis är dräktig =), Hade träff om min registrering för företaget och alla papper och siffror är korrekta och de ska nu skickas in på måndag. Samt att jag ska beställa ett bokföringsprogram.

Ps2, ÄLSKAR UNDERLAGET UTE, IS!!! KAN RIDA HUR LÄNGE SOM HELST. Med välbroddade hästar är det en dröm!! IMÅN BLIR DET IS IS IS IS IS!!!!!



Kommentarer
Postat av: Elin Persson

Jag och barfota Rodi älskar inte is :(

2009-01-24 @ 11:59:58
Postat av: Anna svarar Elin

Usch vad tråkigt... Du borde sko och brodda! Isen är fantastisk!

2009-01-25 @ 21:13:50
Postat av: Elin Persson

Rodi ska ev flytta till Tingsryd och jag vill inte att han är skodd och broddad när han åker transport och släpps ihop med nya hästar.



Jag pratade med Majsan för några dagar sedan. Hon hade inga problem med att rida barfota. Men jag tycker det är läskigt att rida när hästen inte har ordentligt fäste och på frusen barmark brukar den ömma (mer eller mindre)och därmed inte gå fram ordentligt. Är det snö utan is under går det ju utmärkt att rida barfotahäst, man slipper snöklampar!

2009-01-26 @ 08:49:33
Postat av: Elin Persson

Vem är Skuggadís dräktig med?

2009-01-26 @ 14:18:25
Postat av: Anna svarar Elin

Skuggadís är dräktig med Greifi!

2009-01-28 @ 19:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0