11.11.10 Torsdag.


Jag har verkligen haft blogg torka.. Inte känt det där behovet av att skriva. Även fast det händer mycket kul i min vardag som jag skulle vilja dela med mig av. Men när jag sätter mig vid datorn, loggar in och ska skriva så....är det tomt...


Update!


Kristall och Garri har nu fått sin välförtjänta vila på allvar. Skorna åker om 2-3 veckor så jag kanske mys rider lite fram tills dess, men absolut inga krav.


Thór hade ju fruktansvärda hålväggar och nu 7v senare så har de börjat läka och på 2:a återbesöket hos veterinären/hovslagaren idag så slapp han gips och fick nu istället plastade hovar som kommer att skydda det uppklippta och som  sedan verkas som en vanlig hov. Och i morgon får han gå ut i sin vanliga hage med flocken, SKÖNT!!!

Det positiva med att ha haft dem (Príns och hans mamma har också fått dela de här 7 veckorna med Thór och mamma skuggis) så här i box och paddock är ju att jag har fått möjlighet att hantera deras mammor varje dag och det har gjort dem mindre skygga. Fölen har naturligt fått lära sig att gå i grimma, lasta och lyfta hovar. Men nu blir det ingen mer hantering än absolut det nödvändiga. Jag vill inte ha några valpar till hästar.

Min hovslagare sa en gång om Otur som nu är 3,5år, när han var föl, att jag hade tränat honom väl med att lyfta hovar och stå still... Sanningen sa jag är att det är endast du som tränat honom, för vi har inte rört honom mellan gångerna du har varit här.

Så ja, i väshult har vi hästar med bra lynne!


    Och eventuellt blir det tillökning i familjen, om allt går som det ska vill säga, Spännande!


Sista arbetsdagen för denna veckan avklarad, nu kallar sängen!


                                                                                               //Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0