Lördagen den 25/6 2011

Så var årets avelsvisning över och jag hade en jätte rolig och givande vecka.
Lyckades rida så pass bra att både Randalin och Lofn kom in i stamboken som fyrgångsston!!!!
Nu är det väldigt tomt hemma och det är nästan att jag inte vet vad jag ska ta mig för...hmm...NÄÄÄÄ så illa är det verkligen inte. Finns massor av hästar att träna och föl att mysa med.

Men efter denna veckan så blev jag väldigt sugen på att visa om Kristall. Men vi får se när det blir, inte i år iaf!

Igår var det midsommarfest ute i Lekeryd hemma hos ett par bekanta. Mycket trevligt och roligt som vanligt. Ellinor och Monika gjorde ett fin fint jobb med lekarna och det bjöds på många skratt!

Jag och Daniel, Zippo och Dumle åkte hem kl 01.30 och somnade nöjda och glada.

Zippo och Dumle har varit med mig hela veckam (söndag-torsdag).
De är så duktiga. Dumle går nästan alltid lös och följer mig till 100%. Zippo däremot har koppel då han fortfarande inte är riktigt hundra % trygg. Sedan tycker jag personligen att man ska ha ALLA hundar kopplade när man är på offentliga platser för du vet aldrig vad som kan hända.
För 3 veckor sedan var jag och pappa på hästtävling och då blev han biten av en hund som skulle attackera Casper men pappas hand "kom i mellan"... Han blev inte illa biten men blodet forsade.. Pappa reagerade också snabbt och sög hunden i nacken och kastade iväg den.
två veckor innan dess var vi också på hästtävling och då attackerade en lös hund Casper. Vi kom och ställde oss i fika kön och framför oss var det en annan han hund av vallhundsras... Han gillade inte att casper kom nära så han flög på honom. Casper blev chockad men svarade snabbt emot. Dumle skulle också hjälpa till och sög sig fast som en liten igel i nacken på den andra hunden. När det blev lite luft mellan hundarna så sparkade jag iväg den andra hanhunden och först då...reagerar ägaren....

Men de har nog iaf lärt sig en läxa för nu har den alltid koppel när jag träffar dem...

Stackars snälla casper. Så dumt att alltid de snälla hundarna som går kopplade ska få all skit. Särskilt när det står klart och tydligt att hundar skall hållas kopplade.
Vid attacken då pappa blev biten så hade ju faktiskt den andra hunden koppel...bara det att det inte fanns någon matte eller husse i andra änden.... =S

Nej nu är det dags att mumsa i sig lite kärleksmums som jag och Daniel duktigt bakat!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0