Onsdagen den 27/10 2010

kl. 20.00

Ja det var längesedan... Men jag har förstått nu att det inte går att leva utan blogg. Jag saknar det faktiskt jätte mycket. Jag hade nog varit en flitigare bloggare om jag bara hade haft mer tid... Men jag ska nog kunna offra iaf 5minuter varannan dag för att skriva ett par rader..


Börjar med en kort uppdatering sedan sist vi hördes =)

- Jag och Daniel har blivit ägare till gården i väshult som jag levt mina senaste 19 år..

- Jag har, tillsammans med Daniel, blivit ägare till världens mest fantastiska bil: Volvo XC70 Pärlemobrun =)

- Jag har blivit ägare till en transport, ÄNTLIGEN!!!! SÅ skönt. Vilken lyx alltså! MED tillhörande sadelkamare!!

- Jag och Daniel har blivit ägare till världens underbaraste sork: En papillon vid namn Dumle. Trodde aldrig jag skulle bli småhundsägare. Och Daniel var stark motståndare innan jag lyckades övertala honom.. Nu älskar vi hunden (!)

- Kristall har fått Snót dräktig!

- Greifi har fått Skuggadís dräktig!

- Vi har ett nytt sto på gården: Jarpskjóna frá Thóroddsstödum e. Illingur frá Tóftum u. Ára frá Laugarvatni. Jarpskjóna är som ni hör på namnet en brunskäck. Hon är 3år och ohanterad men mycket nyfiken. Hon landade i Sverige den 23/10 2010. Nu väntar vila tills hon landat i själen! Men efter två dagar verkar hon stormtrivas och hon och Ósk samt "vintervila stoet" Snögg har funnit varandra.

- Chocken av att Classic lämnade mig har släppt och jag minns honom med glädjetårar och SAKNAR HONOM ENORMT. Men jag vet att vi en dag kommer träffas igen. En dag kommer jag gående och ser honom sitta och vänta en bit längre bort... En dag...

- Casper har tagits ur avel pga en ögonsjukdom. Men hans tidigare avkommor kan användas i avel utan risk enligt veterinär och proffs på hundens ögon sjukdomar stationerad på strömsholm.
Så någon casper valp blir det inte men till 2011 så har vi tingat 2 hanar ur hans dotters kommande kull =) Spännande.

- Jag har ridit kurs för Atli Gudmundsson. Kan inte mer säga än: Vilken hästkarl och vilken känsla. Det var inte sista gången jag red för honom.

- 2011 startar jag mitt företag, nu får det vara slut på moment 22. Jag är 23år. Livet tar inte slut ifall det inte lyckas. Jag måste våga.

Så... nu kommer jag inte på fler saker..

Träningen av mina hästar går kanon och jag trivs som fisken i vattnet.
Kristall och min nya stjärna Garri grundtränas inför sässongen 2011 och går enligt planerna. Den 20-21 november är det kurs för Hinni på Lunden 1. Kul!
Greifi har tävlat och slutade på en fin 5:e plats i B-finalen i B-flokk på SM.
Kristall slutade 2:a i B-finalen i A-flokk på SM. Mycket nöjd över dem.

Men Greifi håller inte. Jag var nära att bryta i finalen. Han började hosta på värmningen men bjöd på banan så jag körde. Han älskar ju att visa upp sig. Men får inse att han inte håller. Han fick sluta med flaggan i topp iaf!

Fákur och Ófeigur ska sättas igång igen efter sin vila. Dem startade jag i göteborg på en lättklass tävling med mycket fint resultat. 2:a med Ófeigur i T5 och 2:a med Fákur i V5 =)
Fákur ska säljas har jag bestämt och vintern kommer att gå till att göra honom färdig Mycket finns där men allt kan bli bättre..

Jobbar fortfarande på cromtjänst. Jämna veckor mån-tors 5,30-12,00 fre 5,30-13,30 Ojämnaveckor månd-tors 13,50-22,20..

Åh jag glömde... Jag har blivit korthårig =) Ska uppdatera med bilder efter helgen.

Det första jag måste säga när jag börjat blogga igen är att:

fre-månd är jag i Norge så jag kommer inte kunna blogga.. Men ska skriva dag för dag ändå och lägga ut när jag kommer hem tillsammans med lite bilder!

Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Underbart att du är tillbaka i bloggvärlden. Grattis till allt och ett stort lycka till!

2010-10-27 @ 22:49:44
Postat av: Emma

Oj, mycket som hänt bara att gratulera till allt

2010-11-02 @ 14:29:27
Postat av: Anna, Linas gamla hästskötare till Saga

Åh så kul att du är tillbaka....började ju läsa din blogg när du va och jobbade på Island och jag red Saga hos Lina.

Sen dess är jag fast, så jag har verkligen saknat dig nu när du inte skrivit på så länge.



Du skriver jättebra och det är så roligt och läsa hur det går för dig och alla era djur.



Lycka till med gård och allt...



Mvh

Anna H

2010-11-29 @ 19:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0