Måndagen den 7/6 - 2010

 

 

kl. 23.16

 

Det ligger en främmande hund på mitt köksgolv...

 

Kristall har betäckt gäst stoet 4 gånger med 3 gånger av vad vi kan se 100% resultat. Vid dag 16 skall vi ultraljuda och håller tummarna.
OM hon är dräktig så KAN detta bli ett mycket spännande resultat med tanke på den mycket bra stam de båda hästarna har samt att båda bär på bukskäck anlag. Stoet i andra led på faderns sida. Vet inte riktigt hur det fungerar men anlagen finns där. Kristall bär på det iaf!
SPÄNNANDE!

Den främmande hunden heter Mojo och är en aussie. En svart/vit med tan. Liten spraalig och helt underbar liten varelse som blivit lämnad av husse och matte här för ca 1,5 timma sedan. Nu ligger hon lugnt och sover på mitt köksgolv. Det kallar jag stabilt psyke.
Casper ligger en bit bort och håller ett vakande öga på sin tjej.

Vi valde att göra på detta sättet då tiken är "första-gången-tik". Då ger vi henne mer tid och lugn och ro. Samtidigt som hon får lära känna Casper ordentligt.
Vi håller tummarna även här då det är nu som jag har chansen att få min Casper valp.

Händer mycket kring Casper nu. Han är anmäld till Elmias internationella utställning den 19 juni. Han ska tävla i veteran klassen. Kul att visa upp honom igen. På pappret är han redan Svensk utställnings Champion men det är kul att se hur han står sig och få kritik på honom nu när han är äldre. Personligen tror jag att de kommer tycka att han är mycket fräsch, vältrimmad, mycket bra päls och trevlig.

Men VI VET iaf att: HAN ÄR VÄRLDENS BÄSTA CASPER!


Nykära och idiot trötta ska vi alla nu sova!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Lina

Håller tummarna för Casperbäbisar!!

2010-06-08 @ 22:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0