Onsdagen den 23/9 Atli 4 månader

Som vanligt är det många bollar i luften...

Jag har börjat jobba igen men jag vet aldrig föräns på måndagen hur jag ska jobba den veckan och det ställer till det en del. Men jag vill så gärna få fast jobb så jag får stå ut ett tag.

Snót har fått sin välförtjänta vila. Hon myser med Skuggadís och Oskadís i hagen. Längtar så tills hon ska få bli mamma. Hon och Skuggadís kommer bli helt fantastiska ihop!!

Kristall har ett par dagar till ca 2 veckor sedan får han vila.

I helgen blir det tävling, gaedingakeppni på himmelstalund i norrköping.

Otur, Skuggadís första föl växer så det knakar och jag kan knappt tro att han varit så liten som på de sparade korten. Tror att skuggis ger stora föl för Oskadís verkar också bli stor.

Ófeigur och Fákur tränas hårt. Mycket kondition och lösgörande med fokus på bjudning och glädje.
De har båda växt och tar mer och mer plats för var träningspass som går.
Rider Ófeigur lite med graman tygel vilket gett en mycket positiv effekt för han börjar nu förstå vad ryggmuskler är för något! Spännande!!

Greifi och Viking är hos sin extra familj och de har det toppen. Greifi är en klippa och jag saknar honom här hemma men vet att han har det bra. Viking han... han har för alltid en speciell plats i mitt hjärta och inte en dag går utan att jag tänker på honom. Allt han lärt mig och som VI skrattat tillsammans!

Hundarna myser av livet. Classic och Sam börjar tackla av och orkar inte motions rundorna lika lätt som förr och vi har fått börja sänka tempon samt antal gånger i veckan. De är riktiga sjusovare och sover lätt bort en hel förmiddag.

Casper och Atli däremot de är raka motsattsen. De älskar varandra och Casper tar sin storebror uppgift på fullaste allvar både när det gäller uppfostran, bus och mys. Han är en klippa och han vet om det.
Atli är en ljuvlig hund och han kommer mig närmare och närmare för var dag som går. Han är lugn och trygg. Litar på oss människor. Busig och lyhörd. Älskar mat och gnäller när han vill gå ut... Vilket inte händer ofta då han ALLTID ska med Casper ut som i stort sett alltid är ute... När Atli sen ska gå in så får man lura honom för han smiter så snabbt. Men han lär sig. Han har iaf lärt sig vart mina ridstrumpor hänger och dem får jag glatt leta efter varje gång jag ska ha dem.
Idag är han 4 månader och han växer så det knakar och går från klarhet till klarhet.

Imån packar jag bilen och åker till Norrköping för en domar utbildning för gaedingakeppni. Kursen är torsdag-fredag och på lördag examineras vi på tävlingen. Så därför är det inte säkert om jag hinner tävla med Kristall men det får jag reda på på fredag så inte pappa behöver åka upp med honom i onödan. Skulle ju vara väldigt kostsamt för ingenting.

Så ett par fullspäckade och spännande dagar väntar!

Hoppas ni får det lika roligt som jag.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Lina

Så roligt att läsa rapport om alla djuren. Lycka till i helgen!

2009-09-23 @ 21:32:12
Postat av: Elin Persson

Har du några nya bilder på valp och föl?

2009-09-24 @ 19:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0