Måndagen den 19/10-09

kl. 17.30

En ny vecka står för dörren..

Denna veckan jobbar jag förmiddag på cromtjänst och det betyder tidiga mornar och sena kvällar. Med andra ord taskigt med sömn och det gäller att jag sköter kosten ordentligt så jag inte blir sjuk eller orkeslös.

Har åkt av en häst så jag har skit ont i lårbenet... Det var samma träff som jag fick för 3 år sedan då jag också åkkte av. Det var värre då men nu slog jag upp skiten igen. Men men ger man sig in i leken...

Rider "bara" 4 hästar nu och det är skönt för tillfället, få ta igen sig lite.
Greifi och Ófeigur rids alltid samtidigt och jag varvar dem ridna och som handhäst. De tycker det är skoj och jag tycker mycket om den ridstilen! Glädje, muskler och fart, perfekt inför vår och sommar period då man rider längre rundor!

Kristall och Snót njuter av sin vila.

Snart kommer sto flocken samt hingst/valack flocken få beträda sitt vindskydd som pappa bygger.

6x6 meter och byggt som ett H så det blir ingång från två håll. Alltså kan vi ha två flockar i samma vindskydd utan att de vet om de själva!

Daniel grävde grunden och hjälpte pappa och resa reglarna. Nu har det tagit form och pappa är så duktig. I helgen ska vi hjälpas åt och snickra och jag ser fram emot invigningen.

Fast både pappa och jag tror inte att de kommer sätta sin fot i det. Fast då vet vi ialla fall att de kan ta skydd om de vill!

Nu ska jag kila ut för en lektion!

ha de gott så hörs vi snart igen!

ps. på fredag ska Classic till duktig veterinär och ultraljudas. Äntligen ska vi få rätsida på problemen! Hoppas jag....får jag väl tilllägga =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0