Fredagen den 13/11-09

kl. 12.40

Arbetsveckan är slut och huset är tomt..

Jag, Atli och Classic är hemma. Mamma på jobbet och likaså Daniel.
Pappa åkte i morse till Norge. Med sig har han Casper och Sam. Från fyra hundar till två här hemma... TOMT!
Pappa är en envis varelse.. Jobbat inatt. Kom hem kl. 06.30. Timmen senare satte han sig i bilen å åkte de dryga 45 milen till huset i Norge. Det är inte första gången han gör så...å säkert inte sista heller.

Han brukar åka en helg innan frosten lägger sig för att stänga av vatten, kolla läget och träffa kompis.

Nu har jag haft en lugn förmiddag och ska ut till stallet och träna träningshästen och Fákur. De andra vilar idag för de gick igår.

De som rids nu är Fákur, träningshästen, Greifi och Ófeigur. Men de två sist nämnda rids bara 4 gånger i veckan. Det är ju mest konditionsridning nu och träning inför sässongen. De får sin vila under vår/sommar tiden. Då Kristall och Snót är topp trimmade! 2 hästar på tävlings träning och 2 st p lågvarv samt ev träningshästar + 90% arbete på industri är vad jag hinner med.

Ser med spänning fram emot nästa sässong. har fått för mig att 2010 kommer bli ett härligt år för mig och mina hästar.. Vi får väl se om jag har rätt!?!?

Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0