Söndagen den 24/5

kl. 14.00

SItter ute i hamocken och gör mest ingenting. Kan inte äta idag... Allt jag sväljer svider ända ner i magsäcken och kommer upp med en sur uppstötning någon minut senare...
Känner mig helt matt och orkeslös. Pappa sa åt mig att vila. Men vem vill vila en dag som denna?
Men ibland handlar det väl inte om vad man vill utan kanske vad som är bäst för en!

Igår hade jag och Daniel en härlig ute kväll bara han och jag. Vi började med bio: Änglar och Demoner, uppföljaren till Da Vinci Koden. Denna var MIST lika spännande och bra. Jag och Daniel älskar denna typen av filmer.
Till det åt vi två stora bytter med varma chips: sour creme och bacon. Mums. Efter filmen begav vi oss till Jensens Biff hus. En dansk restaurang där man få massor med mat för en bra peng och gott var det med. 190g kött + tillbehör för mig med ett glas vin och Daniel tog en 275g kött bit och ett stort (0.5l) fanta. Allt komi stora mängder och man betalade verkligen för mat. Som tack för besöket fick man en biljett var att om man kom igen och köpte en huvudrätt fick man gratis frossa i deras glass bar och mängder av topping hur mycket man vill.

Men... Anna måste lära sig att inte äta en massa pepprad och stark mat... För mag knipet kom under natten och har ju som sagt inte gett sig än...

Jag vet förresten vad jag önskar mig i födelsedags present nu: En egen mjukglass maskin!!! Det finns en sak som inte blir slaget av mycket i min "kan inte vara utan lista" och det är mjukglass. Mmmmm riktigt gott och med massor av sås och strössel.

Imån bär det av till Brösarp och träning med Snót och Kristall för Magnús Skúlasson. Ska ju tävla helgen efter och det är perfekt att träna för honom på deras oval. Den här gången ska Anna inte göra några nybörjar fel på tävlingen. Jag ska ha kontroll över program och regler iaf!

Nä nu ska jag vila lite och se om kroppen klarar lite ridning senare.. Annars får det va. Hälsan först har jag hört!

Kommentarer
Postat av: Ida

men Anna! Nästa gång du är i Brösarp får du ju säga till så jag kan komma o titta! Jag bor inte så långt därifrån... :(

2009-06-04 @ 20:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0