Tisdagen den 24/3-09. uppdaterad 21.30

kl. 8.40

Sent i säng igår och tidigt upp idag... Bestämde mig för en paus framför datorn!

Ute är det snö......???? Jo det är snö. Trodde verkligen inte det skulle komma mer nu.. Och eftersom jag inte trodde det så är ingen av mina hästar utrustade med snö sulor eller brodd... SUCK
Så nu måste jag ha tag i ett ridhus idag så jag kan rida Snót och Kristall. De andra är ju barfota så det går ju på ridbanan, kanske ut med om det inte är is fläckar...

Hovslagaren kommmer ju i och för sig för att fixa ett par hästar idag. Snót bl.a. så jag kanske ska fundera på snö sulor igen på henne.. Men surt för tävlingen på söndag.. Hmmm

Ja just det ja det har jag nog inte sagt.. Jag ska vara med på Islandshästens dag i Helsingborg på söndag och tävla! Det blir Snót som åker med mig dit. Ska vara med i firmakeppni och show pass!
Ska bli jätte roligt. Min och Snóts första tävling på 9 månader och första i Sverige.
Monika och ett tjej gäng ska med dit och pappa förståss, så det blir hejja klack =)
Funderar på att klä ut Snót till prinsessa till showpassen men då blir man väl utskrattad kan jag tänka...
Tänkte rosa boots och silver glitter i man och svans... Kanske en tiara med i pannluggen...
Vad tycker ni? Det heter ju SHOW pass!

Har fått mina arbetstider på Sense nu, gymmet jag jobbar på. På måndag blir min första dag ensam =S

Ikväll ska jag på studie besök på vaggeryds nya hästklinik belägen på travbanan. Spännande!

Kram Anna

kl. 21.30

Hemma från ett trevligt besök på kliniken i vaggeryd.. Hur bra får det bli?
Ovalbana 25 km hemifrån - E4an raka spåret, Klinik 25km hemifrån - E4an raka spåret, och ovanpå det är stationerad veterinär en islands ryttare med massor av kunskap och en stor öppenhet med metoder och andra former av vård än just medicinskt. Sedan en sadelmakare 25km hemifrån - E4an raka spåret..
Och snart... Ridhus("ARENA") 25km hemifrån - E4an raka spåret...

Hmmm.... Hur bra får det bli?

Kom på att jag tränade på ett roligt sätt igår kväll... Red Greifi på banan, värmde upp och upptäckte att fasen vilken välutbildad häst jag sitter på egentligen. Halter, halvhalter, skänkelvikning i skritt och trav, öppna, sluta piaff, tempoväxling... Ja han är lyhörd helt enkelt.
Sedan har jag ju min Casper som älskar att jobba och springa. När han inte får det så tränar jag lydnad med honom. Kvällen var sen och jag hade fortfarande inte hunnit med honom och för att spara tid tänkte jag att han kan springa med mig jämte Greifi inne på ridbanan.
Vi red först fyrkantsspåret runt och sedan började jag med volter. Sedan 8 volter. Oj va de följde varandra. Greifi lyssnade perfekt, fick påminna Casper ibland som blev helt lyrisk av det nya träningssättet.
Vi började sedan med lydnandsklass 1, stana ligga sitta inkallning fritt följ... Underbart!
Detta kommer vi fortsätta med och sedan avancera. Kanske kan man apportera och sända också...
Sedan lite trix uppepå detta.. blir kanske ett kul show nummer om tillfälle ges!?!?

Nu ska jag somna med glada tankar i huvudet!

Kramar igen!



Kommentarer
Postat av: Lina

Blev jätteinspirerad när du berättade om lydnadsträningen med Greven och Casper! Det blir världens show! Kul med islandshästens dag! Lycka till med Sessan!

2009-03-24 @ 22:58:58
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Lisa Brodin

Hej Anna! Det var roligt att få träffa dig, din familj och Casper hemma hos Tina, du kan tro att vi är glada som snart ska få hem vår lilla busiga Bonzo, som jag tror kommer att bli riktigt bra och vi ska försöka göra allt, vi tyckte också mycket om både Casper och Tilly två riktigt bra hundar och vi önskar dig lycka till med Casper och din tävling islandshästens dag i Helsingborg

2009-03-26 @ 11:13:17
Postat av: Anna svarar

Tack så mycket Lisa!

Det var jätte trevligt att träffa er alla tre och jag ser med spänning fram emot att få träffa Bonzo när han blivit äldre och är han lik sin pappa när han var liten så blir det bus och mys högst upp på hans lista!!

Casper och Tilly blev en riktigt bra kombination och jag är mycket lycklig över detta.

Stort Lycka Till med er nya familje medlem.

Mvh Anna

2009-03-26 @ 17:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0